• +1

İçinde bulunduğumuz evren gerçektende 13,7 milyar yıl yaşında mıdır ? Yoksa evrenin farklı zamanlarda farklı hızlarda genişleme hızına sahip olması böyle bir yanılgı ---

• +1
    içine düşmemize mi neden olur ? Sonuçta evrenin ilk 3/1 lik zamandaki genişleme hızı ile diğer 3/2 ' lik zamanda ki genişleme hızı aynı değil iken neden görebildiğimiz en uzak cisimi evrenin yaşı olarak nitelendiririz ? ( Evrenin yaşından daha yaşlı kuasarlar gözlenlenmiştir . )
  • +1
    Değerli açıklamalarınızı bekliyorum ( Alliance , shibumu )
    Evrenin yaşından daha yaşlı kuasarlar mı?
    Muhtemelen uydurma bir haberdir.
    Devrimci Hareket 19 Eylül 2016
  • +2
    Güzel bir soru :-9 Kesinlikle....
    Bize göre, göreceli olarak evrenin yaşı 13.7 milyar yıl. Bu kesin.
    Ancak başka (dış) gözlemciye göre bu çok farklı olabilir.
    Çünkü yazdığınız gibi genişleme hızından kaynaklanan bir görecelilik içinde olabiliriz. Ki bence öyle. (Evreden daha yaşlı kuasar olgusunu bilmiyorum. Asparagas olma ihtimali yüksek gibi...)

Önemli olan bizim "zaman"ı neye göre ölçümlediğimiz. Her durumda, ister hızlı genişleyen, ister daha yavaş farketmez. Bizim en küçük "bir birim zaman" ölçeğimizin ne olduğu önemli.

Varsayımımda bunu evrenin genişlemesinden kaynaklanan dalgaların frekansına bağlamıştım. 2 dalga arasındaki ( dalga genişliği) mesafenin alınıdığı/ mesafenin geçtiği süreyi "1 Planck zamanı" olarak tanımladım. Genişleme hızı değişince dalgaların genişliği de değişecektir.
    ama biz ister aralarında 10 metre, ister 1/ 10^40 metre olsun, 2 dalganın arası genişlğin alındığı süreyi bir Planck zamanı olarak tanımlıyorsak, evrenin genişleme hızı ne olursa olsun, o zamandan bu zaman saydığımız toplanm dalga sayısı sabit kalacaktır.

Biz de bu toplam rakama göre bir yıl tayini yapacağız.

Bir dış gözlemci, bizim dalgalarımızın genliğinden etkilenemediği için, kendi değeri ile evrenimizi çok farklı algılayabilir.
    Ancak dış gözlemciler için fikir yürütmeye yetecek kadar bile bilgimiz yok. Sadece hayalgücümüz var.

Sonuç olarak; evrenin yaşı; "içindeki madde için" 13.7 milyar yıldır. Diğer yandan iç gözlemciler içinde evrenin yaşı farklı olabilir. Mesela foton için zaman olmadığından, hiç yaş almamıştır. Veya ışık hızının %80'i ile hareket eden bir parçacık için 9 milyar yıl civarındadır. Veya elektron için (bir kaç milyar (belki milyon) yıl yaşındadır) .
  • +1
    Bende sizinkine yakın düşünüyordum @shibumi . Kuasar haberi popüler 2-3 bilim sitesinde gördüğüim bir haberdi yani asparagas olmama ihtimalide var .
  • +1
    Evrenin farklı yerlerinde zaman farklı işlediği için genişlemenin de bundan etkilenme gibi bir payı olabilir. Bu yüzden (Methuselah yıldızı hakkındaki haberi doğru kabul edersek) evrenin ölçülebilen yaşından daha yaşlı yıldızlara rastlamış olabiliriz.
    Fatih Boyalı 19 Eylül 2016