• +1

Büyük Patlama ve Karadelik ilişkisini söylermisiniz ?

PYSKOPHAT 18 Eylül 2016
  • +2
    Ortak noktaları olarak ikisinde de bilinen fizik yasaları'nın işlemediği '' tekillikler '' vardır . Onun dışında evrenin bir karadelik olduğu yada evrenin aslında bir beyaz deliğin , dışarıya madde ve enerji püskürtmesi ile oluştuğunu düşünen zihinler vardır . Kimse bu teorilere imkansız diyemez çünkü '' imkansızın '' tanımı tekilliklerde saklıdır . Ve biz tekillikler hakkında neredeyse hiçbir şey bilmiyoruz . Öte yandan big bang' den kısa bir süre sonra '' ilkel galaksi '' tohumları olan '' ilkel karadelikler '' oluşmuştur . Bunlar bir nevi '' Galaksi Tohumu '' görevi gören ilginç uzay-zaman ürünleridir . İkisinin aslında en güzel ortak noktasıda şudur ; Biraz brian greene adlı bilim insanının da deyimiyle ; '' Bilim insanları büyük patlamadan sonra evrenin nasıl evrildiğini açıklıyorlar fakat şuna bir açıklama getiremiyorlar '' Patlamaya ? '' . Bunun hakkında hiçbir fikrimiz yok diyor . Diğer yandan kara deliklerin hangi hallerde oluşacağını az çok biliyoruz ( Belirli bir kütlede ki yıldızın trajedik ölümü , 2 nötron yıldızının birleşimi ) . Peki tekilliklere bir açıklama bulabiliyor muyuz ? Hayır . Bence en güzel ortak noktaları budur . Bence büyük çatırtı , evrenin galasıdır , kara delikler , beyaz delikler ve daha birçok ilginç şey ise evrenin ,'' uzun metrajlı kozmik bir filmidir '' .