• +1

Gama ışınları zararlı mıdır ?

• +2
    Tabii ki de Zararlıdır.
    16 Eylül 2016
  • +1
    Zararlı olmadığı ve kanser tedavisinde kullanıldığı söyleniyor
  • +2
    Bende Uzaydaki Gama Işınları Sandım.
    16 Eylül 2016
    Anladım
  • +1
    Gama ışınları en düşük dalga boyu, dolayısıyla en yüksek enerjiye sahip ışınlardır. Gama ışınlarının dalga boyu atom çekirdeğinden bile çok daha küçüktür. Bu yüksek enerjili gama fotonları vücudumuzla temas ettiğinde hücrelerin ölümüne hatta DNA yapısına zarar vererek kanser hücrelerinin oluşmasına yol açar. Gama ışınlarının kontrollü olarak kanser tedavisinde kullanıldığı da doğrudur. Gama ışınları kanserli hücrelere yönlendirilerek bu hücreler yok edilmeye çalışılmaktadır.
    Mehmet Ali 16 Eylül 2016
  • +1
    @Mehmet Ali , galiba bahsettiğin tedavi ; Hadron Terapi ? Umarım yanlış hatırlamıyorumdur . Galiba kansere 3 çareden biriydi . ( Cerahi , Kemo terapi , Hadron Terapi ) . Bu arada sizin gibi bilgili bir bireyi daha çok bu ortamda görmek iyi olurdu .
  • +1
    Gama ışını tedavisine radyoterapi deniyor. Hadron terapisi ise proton gibi yüklü parçacıklarla yapılan terapidir diye biliyorum.
    Sorulan soruları devamlı olarak takip ediyorum. Mümkün olduğunca cevaplamaya çalışıyorum ama siz gençlerin hızına yetişmek mümkün değil:)