eğer uzun yıllar boyunca insanlar telekineziyle ilgili baya bi uğraşırlarsa beynimiz evrimleşip star wars filmindeki ceday lar gibi telekinezi yapabilir miyiz ?

bilgekaan 16 Eylül 2016
    '' Baya bi uğraşırsalar '' burada ne demek istediğini anlatsan ne güzel olur , bende ne demek istediğini anlayıp cevap verebilsem .
    demek istediğim : şu anda telekinezi ile sürekli uğraşan bir beyin , evrimleşip misal 1 milyon yıl sonra telekineziyi dahada güçlendirmiş bir vaziyette cedaylar gibi telekinezi yapabilir mi ? ( işte koltuğu beyin gücüyle yerinden oynatmak vs..)
    bilgekaan 16 Eylül 2016
    Demek istediğini açıklarken aynı açıklamayı kullandın ama neyse , maalesef konu hakkında hiçbir bilgim yok .
    ya nasıl açıklasam başka evrim teorisinde kullanılan organlar gelişir ilkesine dayanarak beyni telekineziyle zorlarsak ilerki zamanlarda telekineziyi çok güçlü bir biçimde yapabilir miyiz ? (daha açıklayıcı olamadığım için üzgünüm)
    bilgekaan 16 Eylül 2016
    Kullanılanlar gelişirden kasıt, kullanılan organın illa iyi gelişeceği anlamında olmayabilir bu arada. Yani sadece kullanılmayan bir organ için gerçekleşen mutasyonların avantajlı ya da dezavantajlı olduğunu belirleyemiyorsun çünkü bir elemeye tabi tutulmuyorlar. Ama günümüzde insan beyni hala büyümeye devam ediyor. Garip olan tüm genleri neredeyse sürekli kuşaktan kuşağa aktarıyoruz artık. Yani eskisi gibi bir doğal seçilim yok. Popülasyon doygunluğa da gelmiyor cidden karışık konular bunlar sorunun sonuna bile varamıyor insan.
    Vide supra 16 Eylül 2016
    bence yapamazlar çünkü telekinezi için benim bildiğim kadarıyla beynimizin %80ini kullanmalıyız şuan ise sadece %2sini kullanabiliyoruz
    Baran Alp 17 Eylül 2016
    Neden beynin bir evrimi olarak dusunuyorsunuz ki.Beyin hareketlerini anlayabilen bir cip tak yoda ol
    m.ali 17 Eylül 2016
    Evrimlesme konusuyla ilgili de dogada 4 kuvvet var.Hangi kuvvetle nesneleri hareket ettirmeyi dusunuyorsunuz ki.Hicbiri telekinezi ile uyumlu degil.
    m.ali 17 Eylül 2016
    Aslında sorduğunuz sorunun ana konusu bunu yapabilecek bir organımızın ortaya çıkma durumu? Beyin bu durumu yapamaz çünkü böyle bir durum için evrimleşmedi. (donanımlı değil) Ancak sürekli uğraşlar sonucunda organların gerekli genlere bir şekilde iletiyi iletip, genleri aktif ederse(harekete geçirirse) bu durum için yeni bir organ üretebilme durumu söz konusu olabilir. Ancak bunun için genlerin aktifleşip öyle bir organın kodunu üretmesi gerekmektedir ki evrim bilgileri bu konuda bilgi eksikliği söz konusudur. ( Varsa da ben bilmiyorum ) Yani nasıl bir zorlama ile organlar vasıtasıyla bir sinyal iletilip ya da organlar vasıtası olmadan da bir şekilde öyle bir kodu üretecek geni aktif etmek nasıl olur bilemem. Bunu siz çok çalışırsak diye yorumlamışsınız. Yani evrim bu konuda bilgisi eksik organların o yöndeki düşünce için sık çalışıp geni aktif edecek sinyal üretmesin evrim bu konuda eksik bilgili (Ya da ben bilmiyorum dediğim gibi :) ) Netleşecek olursak öyle bir yetenekte ki evrim için yeni bir organ şart ve gerekli organ oluşursa da bu da bir evrim olur. Ama dediğim gibi bir organ şart evrimleşilmesi için.
    Kabuto 22 Eylül 2016
    En azından benim teorim böyle diyebilirim.
    Kabuto 22 Eylül 2016