• +1

Big Bangin Doğruluk payı ve Evrim teorisi. içeri buyrun

Enes Tunç 22 Temmuz 2014
  • -2
    1-)evren sonsuz genişlikte değil
    2-)fizikte hala big bangden önce ne olduğu tartışılıyor ve bu maddenin yoktan varlığı değil
    3-)patlayan yıldızlada füzyonla oluşan elementler(örneğin demir, silisyum,altın vs.)bizim içinizdede mevcut olduğu için böyle diyoruz
    4-)diğer gezegenlere inip araştırma yapamadık ama komşunuz mars ta eskidende olsa hayat olabileceğini iddia eden var (pek inandırıcı olmasada)
    5-)enteresanda olsa doğa veya doğa ana diye birşey yok Allah bizi balçıktan ŞEKİL VEREREK yarattı(altını çizme imkanım olsa çizerdim)bunuda ben çocukken cami hocası anlatmıştı oradan hatırlıyorum
    6-)bilinçsiz birşey mükemmel şeyler dizayn edemez diyorusun
    porofsercan porofser 23 Temmuz 2014
    1. söylem teori mi ispatlanmış bir bilgi mi ?
    Tüm evrenin köşelerini görüntülediler mi bir duvar bir sınır bir çıkmaz sokak var mı görünen evrenin bir köşesinde ?
    6. Rastgele isabet ihtimali mükemmel bir şey değil. Evrende düzen olmasaydı objeler de bir birine isabet edebilir ve onları yok edebilirdi. Rastgele ve bilinçsizce dağılmış olsalardı... bu da mükemmel bir durum değil.
    Enes Tunç 24 Temmuz 2014
    Aslında evrenin sonsuz olmadığıyla ilgili bir düşünce deneyi var. Örneklemek gerekirse evren sonsuzsa sonsuz sayıda yıldız ,kuasar,ve galaksi olurdu.Buda gece gökyüzünün akkor bir lamba gibi parlaması gerektirdi.İşte bu yüzden evren sonludur.Evrenin duvaryla ilgili olarak mesela bizim dünyamız sonlu ama hangi yöne gidersen git boşluğa düşmüyorsun.
    Düzen meselesine gelirsek şu belgeseli seyredebilirsin (the secret life of chaos)
    laniakea 24 Temmuz 2014
    Enes tunç bey herşey tek bir noktaydı da bu nokta madde değildi teoriye göre madde daha var olmamıştı çok yoğun bir enerji bu yüzden yoktan var olma durumu söz konusu değildir. Ayrıca evren genişlemekte bu ispatlanmış. Tabi ki herşeyi açıklayamıyor şuan bulunduğumuz durum ama bunu en iyi anlatan durum big-bangtir. Mesela bende zamanın başlangıcını big-bang kabul eden insanlara sormak isterdim zaman yoksa patlama nasıl oldu bi in ana ait değilmidir bişey olması bi zaman almaz mı? Ancak bu sorularım big-bang teorisinin yanlış olduğunu falan kanıtlamaz. Çünkü evrenimiz git gide genişlemekte eğer birşey genişliyorsa genişlemeden daha küçük olması gerekir aynı balonu şişirmek gibi. Ve en önce herşeyden önce bir tekillik noktasına ulaşır. Evrenin gerçekten genişlediğini düşünürsek bu teori olabilicek en doğru teoridir.
    Emrime gelince dünyada yaşamın olması bile büyük bi mucize madde anti madde savaşında maddenin kazanması hidrojenin helyuma dönüşmesi ağır elementlerin supernovalarla açığa çıkması çekim kuvvetinin olması galaksilerin oluşması güneş sistemi ve dünya bütün bu olayların meydana gelmesi ve sorun çıkmaması durumunda gerçekleşmiştir. Herşeyin bir rastlantı olduğu düşüncesine karşıyım çünkü herşey olması gerekenden çok fazla mükemmel
    Orhan Karazeybek 24 Temmuz 2014
    mükemmelik size göre düzense haklısınız ama varoluşun bi kaostan ibaret olduğunu düşünüyosanız bu fazlasıyla yanıltıcı. mükemmel olan evrenin bu düzensizliğidir. Madde ve antimadde madde oluştu ve birbirlerini yok edip madde kazandı ilk önce herşey hidrojendi daha sonra hidrojen yıldızı çekirdeğinin sıkışıp ısıyla beraber helyuma dönüştü daha sonra supernova geçirerek ağır elementleri meydana getirdi çekim kuvvetinin olması galaksileri oluşturdu diye devam eder big bang peki ya şunu sorguladınız mı bütün bunların olmasının sonucunda hayatta olduğumuz. yani kaotik bi yapıda gözlemleyebildiğimiz tek yaşamın bizim gezegenimizde olması ve şuan bunları konuşuyo olmamız mı kaotik? bu dediğim başka gezegenlerde hayat yok diye algılanmasın sadece şundan bahsediyorum şuan bu dünyada yaşam olmasını ve bizim yaşıyo olmamızı sağlamış olan milyarlarca kombinasyon var milyarlarca etken var ve biz hayattayız bence bu mükemmeldir. zamana süreklilik aynı şeyleri ifade eder ve zamanın da oluştuğu bu patlamayı tetikleyen şeyin ne olduğunu söyleseydiniz daha memnun olurdum
    Orhan Karazeybek 25 Temmuz 2014
    Öncelikle bigbang ile zaman başlayamaz bununla ilgili bir matematik paradoksu bulunmakta
    Örnek gerekirse A ve B şehirleri arasını almak istiyorsunuz.A dan yolculuğa başlayıp B ye gitmek için bir ön koşul sunulmakta her zaman kalan yolun yarısını gidiyorsunuz.
    Bu şekilde düşünülürse zaman ne kadar yavaşlarsa yavaşlasın ilk patlamanın olabilmesi için zamana ihtiyaç vardır.Öncelikle bigbang madde ve anti maddenin eşit yaratılıp maddenin galip çıkması aslında büyük bir çelişki durumudur.Yine dünyanın ve yaşamın oluşumu hakkında aslında bahsettiğin gibi olasılık kattrilyon bir değil.Şu şekilde izah edilebilir.
    Ayrıca şu an bazı şeyleri bilmiyor olmamız tanrının gerekliliğini ortaya koymaz. Yani bu şimşek çarptığında zeus aramak gibi birşey.
    Bilmediğimiz için korkuyor.korkuğumuz içinde tanrıya ihtiyaç duyuyoruz.
    Sistemlerin kaotik durumu aslında sandığınız kadar uzakta değil nefes alıp vermeniz,sinaps bağlantılarınız,neredeyse dünyada(hatta evrende) varolan her şey bu kaos teorisinin öngörülerine uygun hareket eder.
    Bugün kaos u algılayamıyoruz çünkü sınırlı zihinlerimiz her zorlukta en kolay yolu seçer.İşte tam burada bilim ve felsefe cesur adımlar olarak düşünüyorum.(bilimle bu yüzden uğraşıyorum)
    Ayrıca burdan çıkarılması gereken sonuç tanrının olmadığı değil.
    Tanrının bizi yanlışlıkla yarattığıdır. Hem tanrı olsa olsa çok iyi bir mühendis veya fizikçi hatta çok iyi bir matematikçi olduğu söylenebilir.
    laniakea 25 Temmuz 2014
    Yazacaklarımı sınırlı tutacağım. Sizleri izlemek çok güzel çünkü... :-)
    İlki evrim var. Hep oldu. İnsan'da bu evrimleşmenin sonucudur. Bir farklı bilinç ve akıl yoğunluğu hep bu düzeyde olmadı.
    208 bin yıl evvelki ilk atamız (Y geni analizlerine göre) yani Adem (s.a.) ilk insan sayılabilir. Çünkü insanoğlu'nun devamı ondan türedi.İlk bilinci ile diğer canlılardan farklılaşan canlıydı.
    Çıplaklıktan utanan ve zevk alanlar, İnsanın bu vücut şekliyle yaratıldığını düşünüyor. Oysa onun eti, kanı, yükü bu şekilde. İnsan değil. İnsan olarak "yaratılan"; Ruhtur. Düşüncedir. Bilinçtir. :-) Sebep sonuç ilişkisi bu süreci (bize göre) uzatmış ve evrimi gerekli kılmıştır.
    Diğer yandan evrim sürüyor. Polinezya'nın inci avcısı çocukları hala bizlerden %20 daha iyi görüyor su altında, yüzlerce yıllık birikimle..
    Ya da hala 20'lik dişi çıkmayan, yarım çıkan çok yetişkinlerde, kolay sindirilen bes,inler sonucu küçülen ağızlarda...

Yeni nesil, eskiye oranla daha miyop, yakın mesafe ekrana bakmaktan :-)

Tür ve ırk çeşitlemeleri ile yeni melez türler elde ediliyor. Tarımda ve hayvancılıkta. Çeşitli hastalıklara ve iklim şartlarına göre bölgesel yetiştiriliyor. 10 bin yıl evvelki tek cins Kurt günümüzde 400 küsur köpeğe dönüştü. Aralarında avuca sığanı da var, 2 adam kütlesinde olan da .. Ve hala üreme şansları var (fiziksel değil ama biyolojik olarak) Keza "güvercinler" içnde aynı şekilde...
    Bir kaç milyon yıl ayrılmış, at-eşek ile aslan-kaplan ikilisinin zorda olsa çiftleşme şansı var ama üreyemiyorlar. Doğan yavrular artık genler farklılaştığı için "kısır". Farklı soylara dönüşmüş durumdalar...
    Evrim doğa eliyle milyonlarca yılda (olasılıklar ancak denjk geliyor) şekillendiriken, bilinçli insan bu süreci 2-3 bin yıla (özellikleri seçe seçe) indirebiliyor.

Burtay Mutlu 25 Temmuz 2014
    Diğer konuya gelince; kaos ve düzen olayını farklı ele alıyorum. İkisi de aynı şey... Sadece farklı açılar.
    "Kritik durum" mantığını ve yapısını inceleyin. Fizikte veya diğer sistemler de... İkisinin arasındaki farkın, çok az olduğunu göreceksiniz. (Kaos ile Düzen)

Tabi bazı arkadaşlar bunu mükemmel planlama, müthiş denge olarak algılamış.
    Doğru denge müthiş. Ama planlama değil. Yapısı bu.

Olayı Tanrı'nın varlığına indirgemeden açıklamayı deneyin. Sonunda hiç bir açıklama yapamayacağımız nokta var. O nokta ve öncesine kafa yorma yerine, o noktadan sonra neler oldu? Bunları yerlerine oturtmak daha iyi olmaz mı?

Bulduğumuz sonuçlara göre, Tanrı'nın var olup, olmadığına konuyu getirmemiz gerçeği değiştirmez. Basamakları teker teker çıkalım. En üst basamak hedef ama biz hala aşağılardayız. Yukarıyı merak edene kadar, önümüzdekileri bir aşalım hele.
    Burtay Mutlu 25 Temmuz 2014
    "KRİTİK DURUM, MÜKEMMEL DENGE VE KAOS" başlığıyla bu konuyla ilgili destekleyici bilgi amaçlı olarak panoya bir tartışma ekledim.
    Burtay Mutlu 25 Temmuz 2014
    dogma düşünceleriniz yerine açıklama yapmayı deneseniz daha faydalı olurdu big-bangin patlamasında ne gibi bi süreklilikten bahsettiğinizi merak ettim doğrusu ?
    Orhan Karazeybek 25 Temmuz 2014
    Evrenin genişlemesine şu açıdan bakarsak. Paralel evrenler düşünün aralarında da geçiş kapıları var. Madde çeken Kara delik Madde püskürten beyaz delik olsun. bu sadece bir teori. Birbiri ardınca paralel olan evrenlerden bu evrene madde salınımı yapılamaz mı ?. Görünen Evrenin bir köşesinde beyaz delik görülürse big bang teorisini tekrar gözden geçirmek gerek diyorum. Ve bir soru daha. O Enerjiyi big bang olmadan önce big bang'i tetikleyen unsur nedir ?.

Ve Beyaz deliğin püskürttüğü madde bizim evrenimizi genişetmiş olamaz mı ?. Kafaya takılan bir kaç soru işte.

http://i.hizliresim.com/bQ2VOj.png şu resmi inceleyebilirsiniz. sadece bir varsayımdan ibaret. Big bang i yalanlamaya çalışmıyorum ki bunu tek başıma yapamam :) sadece Alternatifler var ve biz tek nokta üzerinde düşünüyoruz.
    Enes Tunç 26 Temmuz 2014
    Ne olduğu ortada ise kavramların fazla bir önemi yok.

Bana göre de Varsayım. :)
    Enes Tunç 26 Temmuz 2014
    1912’de İngiltere’de C. Dawson bir fosil bulduğunu söyledi. Sonradan (Piltdown adamı) denilen bu fosil, maymunla insan arasında bulunan fosiller içinde en güvenilir olarak meşhur oldu. Bu fosilin kafatası ve dişleri insanınkine, çene kemikleri ise maymunun çene kemiğine benziyordu. Böylece ilk insanın maymun insan arası bir mahlûk olduğu yazılıp çizildi. Din ile alay edildi. Bu fosilin şüpheli taraflarının bulunduğunu, bu bakımdan yeniden incelenmesini isteyen bilim adamlarına izin verilmedi. Ama son yıllarda bir Alman heyeti, bu fosili inceler, şüpheli yerler bulur. Neticede Dawson’un, hile yaparak, insan kafatasına maymunun çene kemiğini yerleştirdiği, çeneye de insan dişlerini koyduğu açığa çıktı.

1922’de Pliosen devrine ait bir azı dişi bulundu. Hemen evrimciler, bunun ilkel bir insan olduğunu söylediler. Bir azı dişinden esinlenerek, (Nebraska adamı eşiyle beraber) diye hayali resimler çizdiler. Amerika ve İngiliz basınında günlerce makaleler yazıldı. Neticede bu dişin, bir domuza ait olduğu tespit edildi.

Yarım kafatası, uyluk kemiği ile üç azı dişi ayrı ayrı yerlerde bulunmuş, bunların hepsi bir kafa kabul edilmiş ve adına Java adamı denilmiştir. Prof. Gish bu hususta diyor ki:
    (Java adamı denilen varlık bir maymundur. Maymun kafatası ile insan uyluğu birleştirilmiş, adına Java adamı denilmiştir.)

Bu kemikleri bulan ve Java adamı adını veren Mr. Dubois, ölmeden önce, gerçeği itiraf etmiştir. (Java adamı dediğim kemikler, gerçekte bir gibbon maymunudur) demiştir.

Madem böyle şu adam, bu adam yaşamış da, niye bir tane de, binlerce değildir? Bu husus da bunların uydurma olduğunun başka bir delilidir.

Evrimciler ne kadar uğraşırsa uğraşsın güneş balçıkla sıvanmaz. Maymundan geldiğini söyleyenler olduğu gibi, ayıdan geldiklerini söyleyenleri de vardır. Bir İtalyan profesörü, insanın maymundan değil, ayıdan geldiğine dair üç delil ortaya atmıştır:
    1- Ayı, yavrusunu döverken insan gibi tokatlar, maymun ise ısırır.

2- Ayı, dişisi ile, yavrularının görmediği bir yerde çiftleşir. Halbuki maymunda böyle bir şey yoktur. Yavrularının yanında da çiftleşir.

3- Oyuncak dükkânına giden bebekler, ayı oyuncaklarını tercih ederler. Bu deliller insanların ayıdan geldiğini gösterir.

Maymun teorisi gibi ayı teorisi de, ilim adına uydurulmuş bir rezalettir
    Ferhat Durak 09 Ağustos 2014
    Big bang teorisi üzerinden o köprünün altından çoook sular aktı... M kuramı denen bir teori ortaya atıldı. Okumanı tavsiye ederim.
    Öncelikle söyliyeyim Big-Bang Bir yoktan var olma teorisi değil aksine, yüklü miktardaki bir enerjinin kütleye dönüşüm hikayesidir.
    gürcan ışık 13 Ekim 2014
    Doğal seleksiyon tamamlanmış olsa dediklerin doğrudur. Fakat değişen şartlara karşı en dirençli döllerin hayatta kalması üzerine bir denge kurmuştur. Bunun içerisinde av-avcı olmak da vardır. Bugün bir güzel kızın zengin koca araması da dölleri çetin koşullara karşı güvenceye alma içgüdüsüdür. İlla ki islamla bağdaştıracaksanız islamın bu konularda fikir veren, ama net hüküm koymayan, ucunu açık bırakan ve böylece her asırdaki bilgiye eşit miktarda hitab eden kısımlarına bakınız. Bilim ve Din birbirine zıt değildir, birbiriyle paralel de değildir; ikisi de ayrı şeylerdir. Biri elmadır biri armut. Din bir inanç ve yaşam biçmidir, bilim ise öğrenme isteği ile fikir üretme ve deneyler yapma eylemidir. Ortak yanları vardır, zıt düştükleri yerler de vardır, Fakat ikisi biribirine engel teşgil etmez, edemez. Sen namazını kıl, sonra gel deneyini yap sana karışan kim... Hangisine öncelik vereceğini de sen belirle... Termodinamik kanunlarını Kur'an da arama, orada Hakk'ın rızasını ara. Eğer dedelerimiz Kur'an'da Allah'ın rızasını, doğada da termodinamik kanunlarını arasaydı bugün Yerli otomobile biniyor olurduk. Sonuç şudur ki; elma ve armut toplanmaz... ya da atasözü der ki; Sapla samanı karıştırmayın
    gürcan ışık 13 Ekim 2014
    Eğer Allah'a ve Kur'an 'a inanıyorsan ; Big Bang teorisi Kur'an a göre kabul edilebilir şöyle ki: Big Bang'de altı evre vardır ve Kur'an da Kaf suresi 38. ayette de ' Şanım hakkı için biz o Gökleri ve Yeri ve aralarındakileri altı günde halk ettik...' olarak geçer. Ancak evrim hakkında aynı şeyi söyleyemeyeceğim çünki evrimin meydana gelmesi demek şuanda var olan her canlıya ilahlık yüklemek demektir. Eğer bir canlıda irade yoksa bu canlı bir şey var edemez nitekim insan ise sadece çevresinde gördüğü şeyleri taklid ederek bir şeyler üretir.
    Özge Yelek 04 Nisan 2015
    Ayrıca inanmayanlar için dillerin gelişimini özellikle sormak istiyorum ki 'BUGÜNE KADAR BİR KELİMEYİ DUYMADAN ÖĞRENEBİLEN BİRİ VAR MIDIR?' Yani demek istediğim o ki eğer dil duyarak öğreniliyorsa ilk insanlar nasıl anlaşıyorlardı bir kaç ses ile herşeyin aynı nitelendirilmesi mümkün olur mu?
    Özge Yelek 04 Nisan 2015
    Bilim ile din ayrı şeylerdir diyen arkadaş ; madem din ile bilim ayrıdır o zaman Kur'an da neden insanların sonradan; Big Bang teorisi dedikleri, bir bebeğin doğum öncesi geçirdiği evreler; bir yağmurun nelere sebep olduğu vs. geçiyor? Allah, Kur'an'ı bizlere rehber olarak göndermiştir nitekim Allah'ın varlığının delilleri de üç şeydir: 1)Kainat 2)Hz.muhammed(sallallahu aleyhi vesellem) ve mucizeleri 3)Kur'an- Kerim sen evrenin ne kadar harkulade bir düzende yaratıldığını insanlara sunulduğunu vs. bir kenera bırakırsan aynen senin dediğin gibi geri kalmış oluruz, eğer islam dünyası Kur'an'ın en çok tekrar ettiği şeylerden birisi olan 'HİÇ DÜŞÜNMEZ MİSİNİZ?' ayetinden ibret alıp ecdad gibi düşünmeye, araştırmaya devam etseydi neler olurdu neler... Ayrıca 'İki günü bir olan ziyandadır.' hadis-i şerifi de çok manidardır.
    Özge Yelek 05 Nisan 2015
    Bence;
    Emre KARAMAN 09 Nisan 2015
    Evrenin sınırsız olduğu söylenir. Bu zamanda da böyle olamaz mı? Yani şu an yaşadığımız ''Zaman Baremi'''
    Emre KARAMAN 09 Nisan 2015
    Evrenin sınırsız olduğu söylenir. Aynı şey zaman konusunda da olamaz mı? Yani şu an yaşadığımız ''Zaman Baremi'' iki BigBang arası bir zaman dilimi olamaz mı? Mümkün. Bundan önceki BigBang ve bundan sonraki BigBang arasında yaşıyor olabiliriz. Yani kıyamet belki de sonraki BigBang ile gelemez mi? Olabilir. Evrenin sınırını bilmiyoruz ve bulana kadar zorlamaya devam.
    dilara şimşek 12 Nisan 2015
    Öncelikle temiz yorumlar okuyor olmamdan dolayı teşekkür ediyorum.. Toplumumuzdaki 'Ya din, ya bilim, ikisi aynı anda olmaz!' algısı artık o kadar kalıcı hale gelmiş ki, hangi tartışma ortamına girsem birbirini aşağılayan ve bilgiyi anlayıp dinlemeyen insanların yazdıkları yazıları okumak durumunda kalıyorum; burada durum farklı. Yaşımın henüz küçük olmasından ve fizik - matematik alanında akademik bir öğrenim görmediğimden dolayı bu konularda yorum yazmaktan ziyade yazılanları okumayı tercih ediyorum. Yalnız bilim ve din açısından belirtmek istediğim bir şey var, bu durumu hem dini hem de bilimsel açıdan ele almak istiyorum. Öncelikle bilimi ele alalım: Dinden uzaklaşmasının temelinde (kişisel görüşlerden bahsetmiyorum) dindar olan insanların en basit yasalarda dahi bir olguyu Tanrı'ya atfetmelerinin yattığını düşünüyorum. Dindar insanlar için ele alırsak, bu sefer de 'Siz kendinizi Allah mı zannediyorsunuz, o ol der olur o kadar!' gibi tabirler kullandıklarını görüyoruz. Halbuki benim fikrime göre BİLİMSEL VE İLAHİ olan her şey birbirini tamamlayan şeylerdir. Ne din ilmi, irfanı reddeder; ne de bilim dini reddeder. Çünkü ikisinden birini rafa kaldırdığınız zaman artık bahaneler üretmeye ve soluğu çıkmaz sokaklarda almaya başlarsınız. Günümüzde bilimin geldiği nokta bir çıkmaz değil, evet, fakat yeni şeyler öğrenmek insanların dini geri plana atmasını gerektirmez. Özge Yelek'in de dediği gibi, Kur'an'da geçen ve kendime referans olarak aldığım, en sevdiğim sesleniştir 'Düşünmez misiniz?'. Bilim Kur'an'da geçen bilimsel şeylerin 1400 sene önce nasıl yazıldığını açıklayamaz. Bunun yanı sıra hayatın içinde boy gösteren bir çok olay da Kur'an'ın içeriğini oluşturmayabilir, bu doğaldır. Bu güne kadar dünyada yaşamış, dahi ve tarihe damga vurmuş insanların çoğunluğunun yaratıcıyı kabul etmediğini gördüm. Oysa ki insanın idrak gücü arttıkça, evrenin kaosundaki düzeni gördükçe, insandaki Tanrı inancının da artması gerektiğini düşünüyorum. Herhangi bir dine mensup olmayabilirsiniz, bu size kalmış ama bence içinizde bir 'yaratıcı' şekillenmeli.
    Şeref Emre Aktuğ 03 Mayıs 2015
    keşmekeş kesisci'nin ''evren sonsuz olsaydı sınırsız yıldız olurdu ve her yer parlardı'' yorumunu, aslında Evrenin durmadan büyümesi teorisi çökertiyor (benim bildiğim evren şişen bi balon gibi sonsuz değil büyüyor) çünkü yıldızlar patlıyor ve uzaklaşıyor bu sebeple git gide yıldızlar sönüyor evren karanlıklaşıyor. Bu arada yazdıklarımın doğruluklarından emin değilim bunlar sadece görüşlerim.
    Berf Zınar Aktar 06 Mayıs 2015
    Ne kadar çok saçma ve yanlış yorumlar var böyle.1.si evrim(!)e inanmıyorum.2.olarak big bang gerçektir.3.olarak big bang evren sonsuzdjr demez.4. Evren sonsuz değil ama olsa bile gökyüzü bu şekilde olurdu.Çünkü diğer yıldızların ışıkları henüz Dünya'ya ulaşmamış olurdu.
    Enfalx 25 Eylül 2015
    Zaman Big-Bang ile oluşmuştur fakat yine Big-Bang'in gerçekleşmesi için zamanın var olması gerekmektedir. Belkide burada yoktan var edilen zamandır. Tabii bu sadece henüz bilimin kanıtlayamayacağı bir fikir.
    Emin Akben 29 Ekim 2015