Geçenlerde okuduğum bir yazıda birbirinden 300 milyon km uzaklıktaki elektronların birbirinden haberleri olup buna göre hareket ettiklerinden bahsediliyordu bu hologram teorisi için bir delil

Burak Çelik 12 Eylül 2016
    delil olabilir mi yani hayatlarımız büyük bir tuval üzerindeki bir resimden yansıyan bir hologramsa ve hologramda birbirinden 300 milyon km uzaklıktaki elektronlar tuvalde yanyana ise ve bu şekilde birbirlerinden haberleri olduğunu varsayarsak bu haberleşme hologram teorisine bir delil olarak kabul edilebilir mi?
    Burak Çelik 12 Eylül 2016
    Buna Kuantum dolanıklılığı denir. İki dolanık parçacık mesafe ne olursa olsun birbirine zıt yönde hareket eder dünya üzerinde ispatlanmıştı diye hatırlıyorum
    YinYang 12 Eylül 2016
    Ayrıca Işıktan daha hızlı bir zamanda gerçekleştiği söyleniyor
    YinYang 12 Eylül 2016
    peki kuantum dolanıklık bu haberleşmenin nasıl olduğunu açıklıyor mu belirttiğim şekilde bir durum söz konusu olabilir mi?
    Burak Çelik 12 Eylül 2016
    300 milyon km demek 1000 ışık saniyesi demek. Yani 100/6 = 16-17 dakika...
    Hangi teknoloji ile bu dolanıklığı anlık olarak saptamışlar?
    Evet dolaniklilik holografik evren teorisini destekleyecek sekilde kullanilabilir
    m.ali 14 Eylül 2016
    Yarıyansıtıcı bir aynaya gelen bir fotonun aynadan geçmesi ya da yansıması tümüyle rastlantıya bağlıdır. Çok sayıda deney yapılarak bunların istatistikleri dikkate alınırsa şu görülür : Aynadan geçen ve yansıyan fotonların sayısı eşittir; bir başka deyişle ayna kaç foton geçirmişse o kadar fotonu da yansıtmıştır. Sağduyu bize şunu söyler: Davranışları tümüyle rastlantıya bağlı olması gereken iki fotondan her birinin, diğeri gibi davranması için hiçbir “mantıksal” neden yoktur. İşte bu deneyi inanılmaz yapan şey de budur. İsviçreli fizikçiler kesin olarak şu gözlemi yapmışlardır: Aralarında 10 km uzaklık olan iki foton, ayna karşısında her seferinde birbirleriyle aynı davranışı göstermişlerdir; fotonlardan biri yarıyansıtıcı bir aynadan geçmişse, ondan 10 km uzaktaki öteki foton da aynı anda yarıyansıtıcı bir aynadan geçmiştir. Biri yansıdıysa, aynı anda öteki de yansımıştır. Sanki her biri, diğerinin o anda ne yaptığını bilmektedir. Sanki fotonlar arasında telepati vardı...
    Burak Çelik 17 Eylül 2016
    Ne kadar açıklanamaz olursa olsun, benzer bir olay bilim insanlarınca daha önce de görülmüştür. 1981’de Fransız fizikçi Alain Aspect, Orsay Optik Enstitüsü’nde daha küçük ölçekte yaptığı laboratuvar deneylerinde, dünyada ilk defa iki parçacığın her an özdeş davranışlar gösterebileceğini bulmuştur. Ancak İsviçre’deki deney farklıdır; burada iki foton arasındaki uzaklık 10 km’dir. İki foton üç kentin üstünden nasıl elele verebilmektedir? Bu kadar uzak bir mesafeyi aşarak iki fotonun tıpatıp aynı davranışları yapmasını ne sağlamaktadır? İki fotonun özel göreliliğe isyan edercesine, aynı anda aynı davranışı yapması nasıl açıklanabilir?
    Burak Çelik 17 Eylül 2016