• +2

Kuantum dolanıklık teorisi hakkında ne düşünüyor sunuz ?

YinYang 04 Eylül 2016
  • +1
    İlginç değilmi ? Ayrıca 2 dolanık parçanın birbirine zıt hareket etmesinin sebebi nedir ?
    YinYang 04 Eylül 2016
  • +1
    Aslında biz 2 parçacığı gözlemleyene kadar tek bir kuantum durumundalardır . Spinleri , elektrik yükleri , polarizasyonları , momentumu , konumu , enerjisi gibi fiziksel parametreler kuantum süper pozisyon halindedir . Dolaşıklık genelde atom-altı parçacıkların diğer parçacıklara bozunması ilede oluşabilir .
    Bir elektron diğer elektronla etkileşime girdiğinde bu etkileşim birbirlerinin olasılık dalgasını belirli bir duruma indirgiyor olabilir. Aynı yükte olduklarından kutuplarının birbirinin aksi yönüne itilmeye odaklanmış bir gerçekliğe sebep oluyorlardır. Evren yapısı itibariyla bir vakum alanıdır, tekilliktir, bir elektronu elektromanyetik bir alanla daha etkileşime soktuğumuzda bu kozmik bağlantı vasıtasıyla diğeri de buna tepki veriyordur belki... Elektromanyetik dalgalar bir şekilde kütleçekim alanı vasıtasıyla diğerine iletilebiliyordur belki.. ACABA kütleçekim dalgalarını iletişim aracı olarak kullanabilirsek, evrenin heryeriyle anlık iletişim sağlayabilir miyiz????
  • +2
    Hayır sağlayamazsın çünkü kütle çekim dalgaları için ışık hızı sınırı limiti vardır .Dediğin gibi olsa güneş yok olduğunda bunu direk gözlemlememiz gerekirdi . Dolanıklık demek '' ışıktan hızlı bilgi transferi '' demektir . Yani eğer böyle bir iletim var ise '' evrenin dokusu '' ile alakalı olma olasılığı daha fazla .@altan.
    O zaman bu parçacıkların aralarındaki bağlantı gerçekliklerinin bu şekilde kodlanmış olması sadece... İkisinden birinin başka bir etkileşimle gerçekliğini değiştirmediğimiz müddetçe diğerinin konumuna göre kutuplanma tepkisi vermekten başka gerçekliğe sahip olmayan yarı sanal bir parçacık olarak kalacak...
  • +1
    Zaten bazı bilim adamlarının savunduğu şeye göre dolanıklık ışık hızından daha hızlıymış.
    YinYang 05 Eylül 2016