Ben bir yerde okumustum evrendeki tum isik kaynaklari evreni aydinlatmaya yetecek gucte oldugunu. Peki neden geceler var, her yer aydinlik degil?

eksousion 02 Eylül 2016
    Bunun popüler bir soru olmasından dolayı farklı yorumlarını okumuştum ama aklımda kalan ki bana en mantıklı gelen aslında tüm evrenin gerçekten de aydınlık olduğu. Sorun bizim göremeyeceğimiz ışığın yüksel ya da düşük dalga boyları için sadece karanlık demekten öteye geçemiyor olmamız. Ayrıca evrenin sadece 46-47 milyar ışık yılı mesafesi için gözlemlenebilir olduğunu biliyoruz. Eğer ışık hızı sonsuz olsaydı belki de karanlık yerler sadece evlerimiz olurdu.
    Vide supra 03 Eylül 2016
    Olber paradoksuna dolaylı olsada atıfta bulunan soru ve cevabı kısa ve net : Yıldızlar o kadar uzaktaki , bazıları ışıklarını bize ulaştıramadan yok oluyor .
    Aslında olay büyük patlamada gizli. Büyük patlamadan sonra ortaya çıkan radyasyon ve evrenin genişlemesi ile, ışığın kırmızıya kayması ve dalga boyunun 1000 misli civarında uzaması buna neden oluyor.Belkide öncesinde ne olduğunu bilmediğimiz büyük patlamanın meydana getirdiği radyasyon olmasa karanlık nedir bilmeyecektik (?)
    Selim Çapuk 03 Eylül 2016