Simdi hepimiz kutlesi olan seylerin kutlecekimine sahip oldugundan hem fikiriz dimi ? Peki ya sonuc olarak henim de bi agirligim kutlem var peki neden benim bir cekim gucum yok ? :D saglam soru bnce:D

eksousion 02 Eylül 2016
    Eğer dünyadan büyük bir kütlen olsaydı , o seni değil sen onu daha fazla çekerdin . Kütlesi olan her şey birbirini çeker doğru ama çekim gücü uzay-zamanın geometrik eğriliğinden ortaya çıkar . Sen , senden daha büyük bir kütleye sahip bir maddenin etkisi altındasın çünkü .
    Senin bir kütleçekim gücün var. Olmasaydı dünya da seni çekemezdi zaten. Aslında sen dünyayı kendine çekiyorsun demek yanlış olmaz.
    Vide supra 03 Eylül 2016
    İnsanın kütle çekimi fark edemeyeceğiniz kadar azdır.Kütle çekim kütleyle doğru orantılıdır.Kütle ne kadar fazlaysa kütle çekimi o kadar fazla olacaktır.İnsanın kütlesi tabi fazla değildir.İnsan kütlesinin yanında dünyadaki yerçekimide vardır.Yerçekimi de insanın kütle çekimini bastırır.Bildiğiniz gibi mesela bir cisme sağ tarafından 100 F kuvvet uygulanıyosa sol tarafından 0.01 f kuvvet uygulanıyosa cisim sağ taraftaki kuvvete uyacaktır çünkü okunduğu gibi verileri daha etkilidir.Yani siz kütle çekiminizle dünya üzerinde bir maddeyi kendinize çekmek isterseniz imkansız olacaktır.Çünkü sizin kütle çekim kuvvetiniz fark edilemeyecek kadar azdır.Hem de o maddeye kat kat daha fazla olan yerçekimi kuvveti etki eder bu yüzden madde kesinlikle yerçekiminin etkisi altında olur.
    sa 03 Eylül 2016
    Dünya taştan topraktan insandan atomlardan oluşan kollektif bir kütledir. Bu yüzden sende şu an dünyanın kütlesinin bir parçasısın. Bir de yerçekimi çok zayıf bir kuvvettir, yerden bir taşı kaldırdığında tüm dünyanın çekim kuvvetini yenersin mesala..
    Dünyada olduğun için hissedilmez.Dünyanın kütleçekim kuvveti senin kütleçekim kuvetinden büyüktür

Mr.Physics 03 Eylül 2016
    @Altan Yıldırım Yerçekimi o kadar güçlü bir kuvvetdir ki şu an dünya üzerindeki 7 milyar insani, tonlarca ağırlıktaki gemileri uçakları devasa kütleli gökdelenleri mega yapıları dünya üzerindeki tüm yapıları, Dünya üzerindeki aklına gelen tüm her şeyi yerküreye bağlı tutan kuvvettir yerçekimi . 7,349x1022kg kütleli ayı yörüngesinde tutan kuvvetdir yerçekimi.Siz taşı kaldırıp yerçekimini yeneceğinizi sanmışsınız.Sizce dediğiniz mantıklı mı ? Taşı kaldırınca yerçekimini yenmiş olmassın.Sadece yerçekimiyle taşın arasına elini koyarsın.
    sa 03 Eylül 2016
    Altan eksi atmıştım ama tekrar okuyunca doğru söylediğini farkettim. Kolektif bir kütle olarak düşünmek çok ilginç ve doğru bir yaklaşım aslında. Ayrıca yerçekimi de en zayıf kuvvetlerden biri evrende B_efec bunda bir kişisel yorum yok şimdi kanıt için bir makale öneremeyeceğim ama popüler bir söylemdir birçok defa duydum bunu. Aslında yerçekimi ivmesine rağmen bir cismi zıt yönde oynatmak yerçekimini yenmek demektir evet.
    Vide supra 04 Eylül 2016
    Bizim herhangi birimizin kütlesinin oluşturduğu çekim kuvveti evrenin sonundaki bir cismi etkiler bu yönden etkilidir. Ama kütleçekimi çok çok çok çok hatta yok denecek kadar zayıftır uzayda olsaydık bizden 1000 kat büyük bir taşın bizi çektiğini hissedemezdik.. Uzay istasyonun dışında tamir yapan astronot kendini itelese denize adam düştü diye bağırır hatta kimse duymaz da ama konu bu değil.