Bildiğiniz üzere 0 Kelvinde atom hareketsiz , enerjisiz olmalı vede 0 Kelvinin altına indirgenme olamaz TLO3'e göre fakat----

3 sene önce labaratuar ortamında bilim insanları 0 Kelvinin aşağısına inmeyi başardı . Bununla beraber TLO3 sizce ihlal edilmiş olur mu ? Çünkü TLO3 0 Kelvinin aşağısına inilmeyeceğini net bir şekilde ifade ediyor .
    Ve aklıma takılan bir soruda şu : '' 0 kelvinde moleküller hareketsiz , enerjisiz , + 0 kelvinde moleküller hareketli , enerjili , o zaman -0 kelvinde '' negatif hareket '' '' negatif enerji '' olmaz mıydı ? Eğer saçma geliyorsa bilgisizliğime verin sadece anlam vermeye çalışıyorum .
    http://www.iflscience.com/physics/journey-other-side-absolute-zero/ Cevap vermeye yardımcı olabilecek bir kaynak .
    Mutlak sıfırın güvenirliği kesin değil. Mutlak sıfır 100 - 150 yıl önce hesaplanmışt.İlk hesaplandıktan sonra bugüne kadar yapılan deneylerde sonuç hep başarılı çıkmış.Ama teknolojinin gelişmesiyle deneyler daha kapsamlı ve ayrıntılı yapabiliyolar.Yeni teknolojileri kullanarak yeni bir deney yapmış olabilirler. Yapılan deneyde mutlak sıfırın ne kaadar aşşağısına inilmiş ? 0 kelvine yakın mı yoksa çok mu farklı ? Bence eğer deney doğruysa deneyden mutlak sıfır yoktur sonucu çıkmaz, sadece mutlak sıfır değeri değişebilir.
    sa 02 Eylül 2016
    Sıvı nitrojen mutlak sıfıra en yakın maddedir bildiğim kadarıyla, o kadar soğutabilmeleri için maddesiz bir ortam olmalı.. evrende galaksiden uzakta bir maddenin bile mutlak sıfıra kadar soğuması gibi bir durum mümkün olmazdı bence.. Maddenin varlığı buz kütlesi olsa bile ısı demektir..
    Linkteki bilgi natura , science gibi kaynaklarca doğrulanmış bir çalışma . Sadece başka bir çalışma yok bu konu ile ilgili ama yakın zamanda gelişme olacak .
    Sadece simetri yorumu getirmişler gibi geliyor bana.. Termodinamik kanunlarını yıkacak bir şey değil yani.. Teknik olarak mutlak 0'ın altına inmemişler, ters orantılı bir mutlak 0 teorisi daha kurup bunu denemişler. Haberleri çekici olsun diye şok olacaksınız tarzı böyle abartılı başlık koymuşlar. mutlak -0 mutlak +0 yahu farklı işaretler kullansalarmış mesala; mutlak 0 antimutlak 0
    @Altan'a katılıyorum... Mutlak 0'ın altına inilmesi bana gerçekçi gelmiyor...,
    Doğukan Şimşek 02 Eylül 2016
    Zaten açık bir sistemde yapılmış bu deney ama inmişler altına .
    Bakmaya vaktim yok , de diyor temel olarak videoda ? @cemal
    Konuyla alakalı nasıl soğutma yapıldığına bakıyordum bu konuştuğumuz deneyden sonra. -kelvin olmasada burda nasıl soğutulduğunu anlatıyor ki karışık ama bir yandan distilasyona benzer bir basitliği var aslında güzel yani. Yerçekimi dalgalarının böyle soğutulan bir sistemden geçerken sistemin şekil değişikliğini görebilmek için kullanıyorlarmış mesela. Ki ligo haricinde böyle de gözlemlemiş olabilirler yerçekimi dalgalarını baya ilginç geldi. -kelvin için sistemin nasıl işlediğini böyle anlatan bir kaynak çıkarsa direk paylaşalım baya ilginç bu deneyler.
    Vide supra 02 Eylül 2016
    Deney hakkında çok bilgi yok ondan dolayı evrendeki kapalı bir sistemde 0 Kelvinin altına inilmesi olayına şüpheciyim . Ama açık ve kontrol edilen bir sistemde maddeyi 0 kelvinin altına indirmeyi başarmışlar sonuç olarak . @cemal .
    Şüpheci olunacak bir durumdan ziyade bilgimiz yok. Biliyorum deneyi ben paylaştım hatta ama şu anda popüler makaleler dışında güzel kaynak bulmak zor. Ayrıca bilim insanı bunu -kelvin olarak düşünmeyin diyor deneyde zaten. Sıcaklığın loop yapaması olarak bakın diyor. Ama ortada bir deney var sonuçta. Ayrıca sistemin açık ya da kapalı olması bir şeyi değiştireceğini sanmıyorum. Zaten devasa enerji harcıyorlar düşük sıcaklığa geçmek için elbette açık sistem olmalı.
    Vide supra 02 Eylül 2016
    TLO için açık yada kapalı oluşu etkiler . Onun dışında yeni gelişmeleri bekleyip göreceğiz umarım . (: @cemal .
    Bu deney için sistemin açık ya da kapalı olduğu yazıyor mu? 0 a yakın soğutma açık sistemle yapılıyor ama bu makalede göremedim ben.
    Labaratuar ortamı diyor , açık sistem zaten . @cemal
    Laboratuvar ortamı kapalı sistem de olabilir. Makalede açık ya da kapalı olduğuna dair bir bilgi yok ama kütle giriş çıkışı olduğu için benim yorumum açık sistem olduğu yönünde.
    Vide supra 03 Eylül 2016