Sizi en çok evrenin nasıl oluştuğu sorusu mu yoksa evrenin neden var olduğu sorusu mu heyecanlandırır ? Vede nedir sebebi bu heyecanın ?

Beni en çok evrenin neden var olduğu sorusu heyecanlandırıyor çünkü bu soruya verilebilecek sonsuz sayıda spontane , mantıklı , mantıksız , ruhani , bilimsel , felsefi cevap var .
    Beni bilim açısından en çok nasıl oluştuğu heyecanlandırıyor, çünkü nedensellik ilkesinin olmadığını düşünüyorum. Neden oluşmuş olabileceği konusu da ayrı bir konu olarak düşünmesi bir o kadar keyifli.
    Tin Foil 02 Eylül 2016
    Nedensellik ilkesi şuan bilinen evrene hükmediyor gibi ama böyle bir ilke olmama olasılığıda göz ardı edilemez gibi . @tinfoil (:
    Ben nasılını merak ediyorum. Bir şeyin nasıl çalıştığını bilirsen, onu kullanarak neler yapabileceğin sonsuz, spontane, mantıklı, mantıksız, ruhani, felsefi hayalgücüne kalmıştır çünkü... Resim çizmeyi öğrendikten sonra illaki realist çalışma yapmak zorunda değilsin, yani sadece senin bildiğin kafanda şöyle resim çizmek istiyorum fikri var, bir de resim çizmeyi öğrenip kafandakini birebir çizdiğin herkesin gördüğü durum.. :)
    'Neden' sorusunun asla cevabının olamayacağını bildiğim için çoğunlukla 'nasıl' sorusu üzerinde düşünüyorum zira 'neden' sorusuna tasavvufi bir çok öğreti bilimsel olmasa da doyurucu cevaplar verebiliyor... (müslüman değilim)
    Doğukan Şimşek 02 Eylül 2016
    yeni fark ettim... Tin Foil e katılıyorum... neden diye sorduğunuz zaman felsefi olarak başka bir dış zekanın sebep belirtmesini istiyorsunuz... Tasavvufta bununla ilgileniyor tam olarak evren aslında senin bir yansımandır... belki dış ortam da (duvar dağ taş gezegenler vs.) çok farklı bir 'varoluş bilincine' sahiptir... kim bilir...
    Doğukan Şimşek 02 Eylül 2016
    Zaten var olmanın sebebi bana göre bilinçtir... Bilincimiz olmasaydı varolduğumuzu anlayamayacaktık... Peki diğer nesneler nasıl varolabiliyor? Demek ki onlar da çok daha farklı bir dış bilincin bir parçası... Belki onları var eden parçacıklardan bile küçük nöral bilinçten farklı bir varoluş bilincine sahip oluşumlardır... Belki bu evren göründüğünden çok daha farklı bir yapıya sahiptir?
    Doğukan Şimşek 02 Eylül 2016
    Evrenin işleyişini kavrayabilmemiz için neden oluştuğundan ziyade nasıl oluştuğu bizi sonuca götürür. Bu sebeple evren nasıl oluştu sorusu beni heyecanlandırır.
    İlkan Emiroğlu 02 Eylül 2016
    Nasıl oluştuğuna verilebilecek cevaplar neden oluştu sorusuna da çözüm olabilir. Ama önce nedenini irdelersek bilimsel açıdan tatmin edici cevaplar bulabileceğimizi sanmıyorum.
    Mustafa Hakverdi 02 Eylül 2016
    Nasıl oluştuğu sorusu daha heyecan verici bence. Çünkü neden oluştuğu sorularının cevapları hep dine Tanrıya varıyor. Fakat nasıl oluştuğu konusu hem tanrıyı hem ilmini kapsıyor
    filozof 02 Eylül 2016
    Neden oluştuğu sorusu.. Nasıl oluştuğu sorusunun ardındaki ana sebep neden die düşünüyorum. Ayrıca neden sorusunun cevabını bu nedene sebep olandan beklemek bir nevi hak aramak gibi. Varolduğum evrenin, yaşamın nedenini öğrenme hakkı. Bu yorum farklı gelebilir, saçma da. Var olduğun evreni anlayamamak kadar saçma değil.
    gözde 02 Eylül 2016
    Ne saçması (: Kabul edilebilir bir yorum oldu . @gözde
    İkisini de secebiliyor muyuz:)
    m.ali 03 Eylül 2016
    Beni en çok heycanlandıran evrenin nasıl var olduğu :)
    PYSKOPHAT 09 Eylül 2016
    Neden Var Sorusu
    16 Eylül 2016
    Adını unuttuğu bir bilim adamı şöyle demişti
    Evrenin Nasıl Varolduğunu Bilecez
    Fakat Neden Varolduğunu Asla !
    PYSKOPHAT 17 Eylül 2016