https://imagizer.imageshack.us/v2/864x540q90/921/CviyV5.png Bu resime göre madde antimadde asimetrisiyle ilgili bazı farkındalıklara erişebilir miyiz?

Mesala maddenin fazlalığının sebebi büyük patlamaya sebep olan şeyin evrenin diğer tarafından, ya da arkasından vurulması olabilir mi?
    Arkasından derken ? Bence madde-anti madde eşitsizliği o andaki tekillikten sonra ortaya çıkan bir olay .
    Evrenin bükülmesini iki türlü olarak düşündüm. Grafikte evreni içe doğru büken parçacık diğer tarafta dışa doğru bükülüyor. Çukurda kendisi tümsekte yani, bir süperpozisyon halinde gibi.. Aynanın diğer tarafı gibi daha türlü nasıl açıklayabilirim ki, yani asimetri yok ortada simetri var biz sadece simetrinin kendimize ait olan tarafındayız..
    Şimdi 2 evren var. Aslında tek evren ama ikiyüzlü. Diğer yüzü tamamen bizimkiyle senkronize bir halde.. Tek fark o evren antimaddeden oluşuyor. Demin ordaki bende bu tarafa antimaddeden oluşuyor dedi, mesala.. Burdaki hızlandırıcıda bir parçacığı antiparçacık haline getirirken aynı parçacık orda parçacık haline geliyor mesala..
    Peki bu olaylar zinciri için '' bilinçli bir gözlemciye '' gerek var mıdır ? Yani bu senkronize oluşu gözlemlemek için .
    Soruyu anlamadım. Herşeyi gözlemlemek için bilinçli bir gözlemciye gerek vardır. Madde antimadde simetrik varolmak zorunda değil düşüncesi bence yanlıştır, hele ki maddeyi antimaddeye çevirebiliyorsak demekki bir çıkıntıyı girintiye çeviriyoruzdur. Şunu mu demek istedin; bizim maddenin üstün olduğunu görmemizin sebebi mesala tümsek(pozitif) alanlar evrenin diğer tarafında çukur(negatif) gözüküyor. Algılayabildiğimiz boyut maddenin aynı zamanda antimadde olduğunu görmek için yeterli değil. Çarşafın bir yüzü çukursa, arka yüzüne baktığımızda o bölge tümsektir. Eğer o çukur-tümsek bizsek bunun farkında olmazdık ve evrenimizde madde ya da antimaddeden birinin üstün geldiğini düşünürdük...
    Kuramsal olarak bende seninkine yakın bir düşüncedeyim . Fakat işin uygulama tarafında çok büyük eksiklikler mevcut .
    Madde antimadde asimetrisi için uygulamada çok daha büyük eksiklikler mevcut bence... Ben aptalım büyük ihtimalle ama bu madde antimadde asimetrisini ciddi ciddi düşünen bilim çevresi bana aptal geliyor. Tekillikten gelen simetrinin yani açılan çukur kadar toprağın olması ya da bükülen çarşafın büküldüğü oranda diğer tarafının şişmesi muhakkak olmak zorunda değil mi gerçekten?
    Evrenin dokusuna etki eden çok parametre var ama çarşaf bir evrene göre dediğin gibi olması daha olası .