Gece dediğimiz kavramda gökyüzünün karanlık olduğunu biliyoruz nedeni kırmızıya kayma olabilir ama neden her yıldız sanki bize eşit uzaklıktaymış gibi gözükür yani ---

umut metin 01 Eylül 2016
    Bize daha yakın olanlar daha büyük gözükmeli değil mi ?
    umut metin 01 Eylül 2016
    Okadat uzaktalar ki teleskopla baksan bile gene klasik yıldız görüyorsun. Yani mesafe o kadar uzak ki gözlerin bu kadar mesafe içerisinde büyüklük kıyaslaması yapabilecek kadar evrimleşmemiş. Dünya büyüklüğünde bir göz belki yıldızların boyut farkınu seçebilirdi tabi.
    Vide supra 01 Eylül 2016
    O kadar uzaktalar ki kıyaslama yapabileceğimiz şeyler açısından ; uzaklıkları , parlaklıkları , sıcaklıkları , büyüklükleri .
    Işık bize ulaşana kadar frekansı genleşiyor, yani dalga boyu devasa olduğu için bize sadece bu devasa dalganın küçük bir bölümü geliyor. Zayıflıyor. Askerdeykene gece nöbetinde gecegörüş gözlüğüyle gökyüzüne bakmıştım, kum gibi yıldız kaynıyordu mesala.. Dipnot: Gecegörüş gözükleri en ufak ışığı binlerce kat güçlendiren özelliğe sahiptir..
    Eşit uzaklıktaymış gibi gözükmesinin sebebi gözlerimiz arasındaki mesafenin yeterli uzaklıkta olmamasıdır, yani stereoskop(3 boyutlu) göremeyeceğimiz kadar uzaktalar, düzlemsel bir tuvaldeymiş gibi görünür.