Dünyanın yorungesinin elips gibi olmamasinin sebebi isigin itme kuvvetinden mi kaynakli? Yani güneşten Neden uzaklaşıp geri yaklaşıyor ?

eksousion 28 Ağustos 2016
    sa 28 Ağustos 2016
    Kütleçekimi ile alakalı itme kuvveti ile alakası yok
    YinYang 28 Ağustos 2016
    Dünya güneşe bazen 147 milyon km bazende 152 milyon km uzaklıkta olur bunun sebebi dünyanın yörüngesinin ELİPS olmasından kaynaklanır .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 28 Ağustos 2016
    Sebebi yörüngemizin ELİPS olması , olmamasi değil .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 28 Ağustos 2016
    Tek başına kütleçekimi derseniz o zaman yörüngenin neden mükemmel çember olmadığı sorusuna cevap veremezsiniz. Elips olması sebep değil sonuçtur mr.nobody. Hız ve kütleçekiminin kaotik dengesi ya da dengesizliği sonucudur aslında. Yörüngeler sürekli küçük de olsa değişirler. Yüksek hızlı cisimler daha basık bir yörüngeye sahiptir bir kuyruklu yıldız gibi
    Vide supra 28 Ağustos 2016
    @cemal , Dünyanın yorungesinin elips gibi olmamasinin sebebi demiş arkadaş da düzeltme amaçlı belirttim
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 28 Ağustos 2016
    Şimdi dikkat ettim. Olması demek istemiştir:)
    Vide supra 28 Ağustos 2016
    Sözlü olarak anlatmak yerine şu videoyu göndersem daha kolay anlaşılır bence https://youtu.be/MTY1Kje0yLg?t=1m45s
    Mehmet Ali 28 Ağustos 2016
    Anlayamadim heralde :D neden tam yuvarlak degil de elips onu merak ediyorum fizik hocam ve ya cografya hocama sordum ama anlatmadilar
    eksousion 28 Ağustos 2016
    Bu elipse , gezegenlerin hızları ve zamanla yıldızın gezegene uyguladığı '' kütle çekim '' kuvvetinin etki etmesi yüzündendir . Bu yüzden zamanla yörüngeler değişir , bu yüzden zamanla yörüngeler odak noktası olan YILDIZA uzaklaşıp yakınlaşmamıza neden olurlar . @mehmet .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 28 Ağustos 2016
    Ya sisteme bir sürü farklı kuvvet etki etmekte öyle düşün. Daha gezegenler toz bulutları şeklinde oluşurken bile toplam kütkenin hız ve momentumu sürekli değişmekte. Düşen meteorları düşün binlercesi farklı kütle ve hızlarda çarpıyor. Tüm bu farklı kuvvetler ise dengelenmek için hız ve kütleçekimi mesafesi arasında değişime sebep oluyor. Aslında yörüngeler mükemmel elips bile değil. Dünya ve ay da birbiri etrafında döndüğünden kütle merkezleri dünya merkezinin 4600 kilometre dışında kalıyor.
    Katılıyorum . @cemal