• +2

Sizce Evren Sonsuzmu ? Yoksa Bizim Göremediğimiz Kadar Büyük Olduğundan mı Sonsuz Diyoruz ?

PYSKOPHAT 25 Ağustos 2016
  • +2
    401030233320303499552305920382394832958239 bunun ne kadar büyük bir sayı olduğunu ve sonlu olduğunu görüyorsun ama algın,bilimin vede teknolojin bunu '' sonlu '' olarak ifade edecek kadar gelişmiş değil . O yüzden bizim algımıza göre sonsuz bir evren başka bir algıya göre sadece bir yanılgıdan ibarettir . Yada iç içe geçmiş fotoğraf karelerini düşün . En baştaki karede olana göre mi evren daha sonsuzdur yoksa en dışta ki kareye göre olana mı ? Yada bu kıyaslama bile '' yanılsamadan'' mı ibaret ? Bence evren sonlu bir şekilde sonsuz .
  • +2
    Termodinamik yasası bize evrenin sonsuz olmadığını bir gün yok olacağını söyler. Karınca insan olsaydı bizim dünyamıza da sonsuz derdi. Ben sonsuz olduğunu düşünmüyorum. İnancıma göre sonsuz olan tek şey tanrıdır. O da kendisini bulmamız adına bize sonsuz kavramını öğretmiştir. Evrende dünyada kısacası tanrı dışında sonsuz diyebileceğimiz hiçbir şey yoktur.
    filozof 25 Ağustos 2016
  • +1
    @Alliance33 , dostum son parağrafın ile ilgili çıkarımının ana dayanak noktasını tahmin edebiliyorum ama emin değilim . Acaba şu olabilir mi : Evren , ilk 3/1 lik kısımda ışık hızında kütle çekiminin az da olsa hükmettiği zamanda genişledi , diğer 3/2 lik kısmı ise karanlık enerji ve maddenin negatif enerjisi '' ışıktan hızlı '' bir şekilde genişledi . Bu bilgiler ışığında evrenin '' sabit bir hızla genişlediğini '' düşündüğüm onca zaman ne kadarda aptalmışım . Bilinen evren '' karanlık enerji v maddenin genişleme hızınıda '' işin içine kattığımızda düşündüğümüzden daha yaşlı . Vede bu yüzdende bilinen evrenin çapı 100 milyar ışık yılı oluyor . Bu yüzden ilkel kuasarlarında uzağına bakıp '' evrenden yaşlı yıldızlar görme yanılgısına '' düşüyormuşum . Ne aptalım ya , o son paragrafın neden oldu buna . (:
  • +1
    Ölçemediğimiz, teknolojimizin yetersiz kalması gibi sebeplerden dolayı 'sonsuz' olarak nitelendiriliyor.. @mr. nobody dediği gibi uzun bir sayı versek sonlu ama sonsuz diyoruz. Bu yüzden evrende sonludur ama ölçemediğimizden sonsuz olarak nitelendirilir
    Buket Gökpınar 25 Ağustos 2016
  • +1
    Aklıma bu geldiğinde daha önce hiçbir yerde görmediğim için biraz çekingen kaldım zihnimi yiyordu bu , iyi oldu bunu görmem teşekkür ederim . @Alliance33 .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 25 Ağustos 2016