Işığın kütle çekiminden etkilendiğini biliyoruz . Peki neden karanlık madde vede karanlık enerji , ışıkla gözlemlenebilir bir şekilde etkileşmiyor ?

Kemal ( Bay Hiçkimse ) 19 Ağustos 2016
    Kara maddenin en önemli kanıtı uzak galaksileriden gelen ışığı ışığı bükmesidir. Bilim adamları bu sayede evrendeki kara madde miktarını hesaplayabiliyorlar. İnternette bununla ilgili bir çok Nasa fotoğrafı bulabilirsin.
    Mehmet Ali 19 Ağustos 2016
    Necmi beyin yorumunu aynen alıyorum : Kara maddenin ışıkla bir etkileşimi yok. Zaten uzaklarda değil, evrenin her yerinde. Bizim de çevremizde.
    Uzak galaksilerin ışığını büküp deforme eden, onları bir kaç kopya gibi gösteren kara madde değil. Öndeki galaksi ışığı büker, arka plandakiler olduklarından farklı görünürler, daha büyütülmüş görünürler. Mercek görevi yapan öndeki galaksidir.
    Doğukan Şimşek 20 Ağustos 2016
    Mehmet Ali zamanında necmi beyle kara maddenin ışığı büküp bükmediği hakkında polemiğe girmiştiniz... bence ışığı büken karanlık madde değil galaksiler...
    Doğukan Şimşek 20 Ağustos 2016
    Karanlık madde ışıkla etkileşime girmez.Ama kütlesi olduğu için kütleçekim ile büker.

Mr.Physics 20 Ağustos 2016
    Teşekkür ederim dostlarım hepinize .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 20 Ağustos 2016
    Karanlık maddeyi zaten kütleçekimden etkilenen ışığın merceklenmesi sayesinde buldular diye hatırlıyorum. Yoksa ışık camın içinden de geçer, kırılır ama bazen mağazaların camını göremeyip çarpanlar bile olabilir.. :)
    @doğukan o yazıyı şu başlıktan aldınız sanırım: http://www.fizikist.com/beyin-firtinasi/11252/

Size tavsiyem o başlıkta geçen tartışmayı sonuna kadar okumanız ve zamanınız varsa orada verdiğim belgesel linkine tıklayarak izlemeniz.
    Mehmet Ali 21 Ağustos 2016