Uykunun sudan karaya geçişte sıcaklık değişimi sonucu oluşan bir olgu olduğu yada bu olgunun standart bir insanın hayatının 20 senesine tekabül ettiği hakkında ne düşünüyorsunuz

Kemal ( Bay Hiçkimse ) 19 Ağustos 2016
    Vede sizce uykunun '' zorundalılık '' şeklinde evrimleşmesi insan ömrünü direkmen etkilememişmidir ?
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 19 Ağustos 2016
    Uyku tek bir ata canlıda evrimleşmemiş, birçok canlıda ortak olarak evrimleştiği görülmüş. Bunun sonucunda çevreye uyum söz konusu olduğunda aynı göz gibi önemli bir avantajı okduğu aşikar. Ama tam olarak hala bilinmemekte neden ve nasıl evrimleştiği. İlginç olan aslında uykunun temel durumumuz olduğu, hareket eyleminin ise evrimsel avantajından dolayı zamanla gelişmesi ve canlılığı iki farklı faz durumuna sokması. Bu fikir de kuvvetli bir hipotezdir. Bir yarasa türü 20 saat uyuyup 4 saat meyve aramaya çıkarken bazı kuşların göç ederken aylarca uyumaması bunun bir zorunluluk değil de güzel bir adaptasyon olduğunu gösteriyor.
    Vide supra 19 Ağustos 2016
    Evet , kesinlikle öyle .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 19 Ağustos 2016
    İlkel canlılar gözünden bakıldığında, enerjilerini korumak için güzel bir yol olabilir. Mesala kış uykusuna yatmasa bazı canlılar kışın açlıktan ölebilirdi, belki de ölmüşlerdir, kış uykusuna yatup enerjisini koruyanlar gelmiştir günümüze...
    Ben uyku olgusuna tek skaladan baktığım için sizin yorumlarınızı görememiştim şimdi ise ise uyku olgusuna baktığım o delik genişledi sayenizde saolun .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 21 Ağustos 2016