Mutlak Sıfırın Altına İnilebilir mi?

Orhan Karazeybek 14 Ağustos 2016
    Okuduğum bir kaç habere göre alman bilim adamları bunu başarmış ama nasıl başardıkları hakkında detay bilgi vermemişler haber siteleri. böyle bir şeyin olabilmesi nasıl açıklanır daha doğrusu gerçekten olmuşmudur sonuçta mutlak sıfır dediğimiz nokta ulaşılamaz bir nokta değil midir? termodinamik yasalarında mı sıkıntı var?
    Orhan Karazeybek 14 Ağustos 2016
    bana da saçma geldi...
    Doğukan Şimşek 14 Ağustos 2016
    Deneyin kesin sonuçları ve nasıl 0 kelvinin altına inidiğini ile alakalı yeterince açık bir kaynak bulamadım. Normalde lazer ve evaporatif soğutucu sistemler ile çok yaklaşmak mümkün mutlak sıcaklığa. Bu deneyde bir de gaz atomlarına birbirleriyle etkileşimi arttırmak için manyetik alanla yük veriyorlar. Bunun sonucunda bir yandan bilim insanı bunu -kelvin olarak düşünmemek lazım, bu daha çok sıcaklığın lineer değil bir döngü ile birbirlerine bağlı olduğunu söylemek gibi- diyor. Atomların bazılarının yerçekimi etkileşiminin değişebileceğini ve hatta karanlık enerjiye kadar gitmiş konu. Nasıl bir çalışma nasıl bir makale anlamak mümkün değil.
    Vide supra 14 Ağustos 2016