Gerçekten böylemi olamalı? Sizce her fizikçi aynı zamanda bir matematikçi kadar matematikçi midir?

Mehmet Aykaç 14 Ağustos 2016
    bir fizikçi matematiğe ne kadar hakim olmalı?
    Mehmet Aykaç 14 Ağustos 2016
    fizik her zaman gelişen bir alandır... bütün teoriler zamana bağlı olarak keşiflerin yapılmasıyla değişir geliştirilir... yani teknolojiye ve imkanlara bağlı olarak yenilenir... güncel bir alandır... matematik ise çoğunlukla sabittir... 3000-4000 senelik tartışmalar şimdi yapılabilir... felsefi düşüncesi daha baskındır... bazı değiştirilemez kuramları vardır... teknolojiden ve imkandan ziyade bu bilimdalı insanların düşünebilmesi kafa yorması oranında gelişir... yani matematik üretmek için maddi ve fiziksel imkanlara gerek yoktur... bundan dolayı insanoğlu üzerinde binlerce sene çalışma yapabilmiştir... fizikten daha temellidir... yeni yetme değildir... aslında zeki olan fizikçiler değil matematikçilerdir benim gözümde... olan bir şeyi herkes keşfederek öğrenir... ama matematiğin bulmuş olduğu metodlar varsayımlar ve mantık düşünme becerisi ve farklı bakış açıları gerektirir... zaten günümüzde üniversiteler dışında pek bir iş alanı yoktur... zordur matematikçi olmak...
    Doğukan Şimşek 14 Ağustos 2016
    Fizikçilerin ana dili matematik iken matematikçilerin ana dili fizik değildir . Yani her matematikçi bir fizikçi değildir .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 14 Ağustos 2016
    fizik bir dil değildir zaten... evrendeki tek geçerli dil matematiktir...
    Doğukan Şimşek 14 Ağustos 2016
    Senin tüm bildiğin karşındakine anlatabildiğindir. İlla matematiksel olarak anlatmana gerek yok, edebiyatın iyiyse tıpkı bir formül gibi yeni cümlelerle de izah edebilirsin bir olguyu... Müzikle de izah edebilirsin, sayılarla da kelimelerle de.. Matematik insanlığın en temel dildir. Bir programı C# ile çok rahat yazabilirsin ama C ile yaptığın program üzerinde kontrolün daha kesin olur...
    Ben her iki konuyla da akademik bağı olmayan biri olarak diyorum ki; matematiğe bir matematikçi kadar hakim olan kişi zaten bir matematikçidir. :) fizikçi olabilmesi için sanırım matematiğe en az bir matematikçi kadar hakim olamaması gerekir. Sanırım fizikçiler matematiği daha çok amaçları doğrultusunda kullanmak için öğrenirler ve fizik dünyasında somut (bu da ne demekse artık :) ) karşılığı olmayan ya da işine yaramayan matematik alanlarıyla ilgilenmezler. (Teorem ispatları felan filan) oysa bir matematikçi, hiç bir somut getirisi olmayacağını bilse bile matematiğin o soyut alanlarında kıvranır dururlar. Ya da ben öyle sanıyorum. (Bu arada cevaplara bakınca sorunun kitle tarafından pek anlaşılmadığını düşünmeden edemedim)
    Yalçın Kır 15 Ağustos 2016
    Matematik için matematik yapan pür matematikçiler vardır bilir misiniz bilmiyorum, fiziksel olarak baktığımızda genel anlamda yaptıkları iş bir işe yaramaz, fizikte veya mühendislikte uygulama alanı olmayabilir tabi bu hiç bir zaman işe yaramayacağı anlamına gelmiyor,belki yüzyıllar sonra yeni çıkmış bir fizik alanının matematiksel temeli, ifade dili olacaktır,einstein ın riemann geometrisini kullandığı gibi.Evet fizikte yeni ve alışılmışın dışında şeyler düşünebilirsiniz ama bu düşüncelerinizi sağlam temele oturtmanız matematiğin gelişimine bağlı, işte burda da matematik için matematik yapan matematikçiler devreye giriyor,o yüzden fizikçi tanımından yola çıkarak diyorum ki; fizikçiler matematikçi olamaz sadece fizik yapabilmeleri için yeterli matematik bilirler,bilmeleride gerekir
    Ufuk Bostan 15 Ağustos 2016
    Fizikçiler doğaları gereği matematikçi olamazlar, matematikte varlığı ispatlanmayan ama varmış gibi kabul edilen aksiyomlar vardır, bu fizikçilerin doğasına aykırıdır. (çelişki) Fizikçiler teoremlerden faydalanır yüksek matematiği kullanır ve matematikte iyidirler.
    Talat Can 16 Ağustos 2016
    Mackenzie 16 Ağustos 2016
    Fizik yaratıcı düşünceyi esas alarak kendine alan açar. Doğrulumada ise matematiği bir yöntem olarak kullanır. Fizik evrenin yasalarıyla ilgilenir ve somut deneyselcidir. Somut deneyselci olması sebebiyle ve yasaları keşfetme göreviyle matematiğin yanılsamalarına düşmemesi gereken bir bilim olarak matematikle sadece hesap yapabilme yönünden ilişki kurar.
    Devrim Devrik 16 Ağustos 2016
    Tabi ki değildir.Her fizikçi aynı Zaman'da matematikçidir demek matematikçilere saygısızlık olacağı gibi fizikçilere daha büyük saygısızlık olacaktır.Çünkü bunlar ayrı iki bilim dalıdır.Belki her fizikçi bir matematikçinin fizik bilgisine kıyasla daha çok bilir dense daha doğru olur.Yoksa her fizikçinin matematikçi olması sözü düşünülerek söylenmiş bir söz değildir.
    Ahmet Dur 16 Ağustos 2016
    Tabiki hayır...Bir fizikçinin matematik bilgisi bir matematikçinin fizik bilgisine kıyasla daha fazladır dense daha doğru olur(fiziğe ilgi duyan bazı matematikçiler çok iyi fizik bilgisine sahip oladabiliyor)."Her fizikçi aynı Zaman'da matematikçidir" sözü düşünülerek söylenmiş bir söz değil.Bir fizikçi olarak söylüyorum.
    Ahmet Dur 16 Ağustos 2016
    matematik fiziğin açıklamasıdır dolayısıyla fizikçi keşfeden matematikçidir aslında evrende olan biten var olan herşeyin sistematik açıklamasıdır matematik düşüncelerimizde dahil olmak üzere ,olmayan bişeyi açıklamayaz matematik olan şeylerde fizik olduğuna göre ikisi birbirinden ayrılamaz bir bütündür . Ama asıl olan keşfetmektir keşfedende fizikçidir dilide matematiktir
    bilgehan ekim 16 Ağustos 2016
    eğer her fizikçi bir matematikçi olarak düşünülseydi matematiksel fizik diye bir fiziğin alt dalı olmazdı
    emir 16 Ağustos 2016
    Bir matematikçi sanmaz ispatlar hislerine güvenir ve tek bilim dalıda matematikdir aslında diğer bilimler sadece uygulamalı matematiktir. Doğayı anlamamız için fiziğe, biolojiye, kimyaya bakarız temelindede matematik vardır. Bir fizikçi tabikide bir matematikçi kadar matematik bilmeyebilir örneğin newton iyi matematik bilir ve calculusunda temelini atmıştır mesela faraday pek matematik bilmezmiş ve zatende okula gitmemiş. Ama şuan kanaatimce bir fizikçi en az matematikçi kadar matematik bilmeli ama %100 hakimiyet de beklenemez tabiki.
    Muhammet Turan 17 Ağustos 2016