bütün elektronlar aynımıdır ? elektronlar ayrıt edilebilirmi?

cahit balta 07 Nisan 2014
    fizikçi hocalarımdan cevap bekliyorum
    cahit balta 09 Nisan 2014
    Bilyorsun CERN de bunun deneyleri yapılıyor. Atomun taneceikli yapısı bulunduktan sonra (elektron,nötron, protonlarla birlikte çekirdek) bunlarında ayrıntısına girilmeye başlandı. Quarklar, atom altı parçaçıklar hala bulunuyor. Dolayısıyla soruna cevap verebilmek için 2 tane elektron alıp en küçük detayına kadar parçalıyıp bakmak gerekir.
    Benim düşüncemi sorarsan;
    Hayır değiller. Compton deneyinde bildiğin gibi bir foton gelir (mesala x ışını) bir elektrona çarpar. Elektron bir tarafa, foton bir tarafa saçılır. Benim bildiğim bu deneyi aynı fotonla ve aynı elektronla yapmalarına rağmen saçılma açısı herseferinde değişmiş. Buda bize şunu anlatıyor. Ya fotonlar aynı değiiller, yada elektronların hepsi aynı yapıda değiller. Bu benim düşüncem yanlışım varsa düzeltsinler.
    mehmet mutlu 11 Nisan 2014
    Tüm elektronlar özdeş oldukları için birbirinden ayırtedilemezler. Zaten Heisenberg belirsizlik ilkesine göre momentum ve konumlarını tam olarak belirleyemezsin. Elektronları ayırt edecek özellikleri olarak sadece spinleri kalıyor. Elektronlar fermiyon (yani antisimetrik durumlarda bulunur) oldukları için, atom veya moleküle bağlı durumdayken yörüngede olan iki elektron farklı spinde bulunur. yani ancak bağlı durumda yörüngede iken farklı spinlere sahip olanları ayırt edebilirsin.

Bu teorisi. deneysel olarak bazı kabuller yapma şansın var (fizikte sıkça yaptığımız gibi:)) Örneğin elektron çarpışma deneylerinde (elektronun hedeften bağlı bir elektronu koparark iyonlaştırması durumunda) saçılan ve koparılan olmak üzere 2 elektron açığa çıkar. bunlardan hızlı olanın saçılan, yavaş olanın da koparılan olma olasılığı çok yüksek.
    Kronecker Delta 11 Nisan 2014
    Şu an bize atom altı dünya ile ilgili bilgi veren tek şey kuantum kuramları ancak bu kuramlar bir tek atomun davranışı hakkında bilgi vermez aslında istatistiğe dayalı bir yapısı olduğundan bir çok parçacığın davranışlarını bize söyler. Yani şu kadar elektron varken % şu kadarı böyle %şu kadarı böyle davranacaktır der. özetle tek bir elektronu alıp tüm detaylarını incelememizin mümkün olmaması (heisenberg belirsizlik ilkesi gibi.) aslında atomların yapılarının aynı olup olmadıklarını bilmiyoruz. sadece makro evrendeki etkilerinin aynı olduğunu biliyoruz. belki belirli farklar vardır. ancak bunları belirlemek şu anki teknik için mümkün görünmüyor.

başar tanrıken 12 Nisan 2014
    ben hoca değilim fakat alanım kuantum mekaniği ve oldukça anlıyorum buna karşın tüm elektronların parçacık fiziğinde leptoın grubuna girdiklerini ve hepsinin aynı olduğunuı biliyorum.
    mertali mutlu 24 Mayıs 2014