• -2

Evrenin toplam enerjisinin sıfır olması ve aslında evreni oluşturmak için hiçlikten başka bir şeye ihtiyaç olmaması.

Vide supra 10 Ağustos 2016
    Kimin ihtiyacı olmaması ?
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 10 Ağustos 2016
    Lawrence Krauss'un kitabı ile alakalı sorulan "hiçlik" sorusuna ithafen; evrenin toplam enerjisi ölçüldüğünde sıfır elde edilmiş. Bütün madde ve bütün enerjiye kıyasla karanlık madde ve karanlık enerji tekrar sıfırı, bütün gezegenlerin ve galaksilerin dönme momentleri ve benzeri kuvvetler tekrar sıfıra götürmüş hesaplamaları. Öyle bir evren ki ne dönme momenti, ne de bir enerjisi var. Evrenin genişlediği boşluk ise 11 tane olduğu düşünülen boyutlardan sadece 4.sü. Büyük patlamanın ise iki evrenin birleşmesi, ayrılması veya hiçlikten oluşmuş olma ihtimali var. Yani enerjiyi yoktan var edebiliyormuşuz aslında ama enerjinin zıddını yaratmak koşuluyla. Bu sorunun üstün kötü geçildiğini düşündüğümden biraz araştırdım ve tüm bu yeni bakış açıları gerçekten hayret verici.
  • -1
    Vide supra 10 Ağustos 2016
    Attığın linkler açılmıyor . ):
    Gercekten mukemmel bilgi,tesekkurler
    Drnaz T-va 10 Ağustos 2016
    Yalan yok videodaki sarı gömlekli adamların dedikleri çok mantıklı geldi .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 10 Ağustos 2016
    Sarı gömlekli adam durmadan biyologlara neden gömüyor arkadaş (:
  • -2
    5 dklık Michio Kaku'nun videosu direk dozu almak isteyenlere arkadaşlar. Ama 1 saatlik olan yukarıdakinden başlarsanız daha iyi olur. Benim hatamı yapmayın.
    iyi de o video 1 saat ne cabuk bitdi? :) ben henuz 5 dakika olani izleye bildim
    Drnaz T-va 10 Ağustos 2016
    Mr. Nobody anlık gelişmeleri veriyo :)
    Vide supra 10 Ağustos 2016
    Drnaz , arkadaş izlemiş önceden bizlere öneriyor (:
    biliyorum)onu kast etmiyordum
    Neyi kast ediyordun ?
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 10 Ağustos 2016
    hiziniza yetisemiyorum da..ben 5 dk izlerken sen 1 saatlik videonun yorumunu yaptin
    Drnaz T-va 10 Ağustos 2016
    Anladım , en önemli noktaları bulma hastalığı var bende ondandır . (:
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 10 Ağustos 2016
    Sicim kuramının son 25 yılı. Adamın biri müthiş bir fikrim var der '' tüm madde ve enerjinin titreşen küçük sicimlerden oluştuğunu düşünelim der , diğer adam Y : tamam ne demek bu ? X : Bilmiyorum
    Lawrence yorumu (:
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 10 Ağustos 2016
    Halen etkisi ölçülemeyen ve keşfedilemeyen bir çok şey varken bu bulunan sonucun hatalı olduğunu düşünmekteyim. En yakın zamanda videoları da izleyeceğim :)
    Fatih Boyalı 11 Ağustos 2016
    Lawrence'ın şuna dikkat etmesi çok ilginç ; '' evrendeki atomların hepsi kuantum dalgalanmaları ile haberleşirler , kuantum mekaniğinde , bir şeyler elde etmek için hiçbirşeyinizin olması gerekir . ''
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 11 Ağustos 2016
    Evrimagaci nın bu konu hakkında bir yazısından aynen alıntılıyorum. http://www.evrimagaci.org/dosyalar/fotograflar/111/35_quantum-spacetimejpeg.jpeg "Görselde gördüğünüz çizim, konuyu güzel bir şekilde özetliyor. En alt tabakadaki ızgaralar, aslında var olan şeyler değildir. Hiçlik, hayali bir ızgara olarak tanımlanmaktadır (bilgisayar çizim eğitimi almış olanlar bunu iyi bilecektirler). Bunun içerisinde durmaksızın ve her noktada dalgalanmalar olur. Bu sırada hiçlikten var olan parçacıklar, anlık olarak var olup yok olurlar. Bazen (eğer ki bu yaklaşıma yöneltilen eleştirileri dikkate alacak olursak, çok çok nadiren demeliyiz), bu dalgalanmalardan bir tanesi anlık olarak oluşup yok olmaz ve hızla genişlemeye başlar. İşte Büyük Patlama anı, bu an olabilir. Sonrasında ise, devasa bir "sıfır" şişip genişler ve kendi içinde madde ve anti-madde oluşmaya başlar. Hayal etmesi her kuantum mekaniği konusunda olduğu gibi çok zor, farkındayız. Ancak bu, gerçeklik değerini değiştiren bir sorun değil."
    Mackenzie 11 Ağustos 2016
    Yazının tamamını eklemeyi unutmuşum. Şuradan ulaşabilirsiniz: http://www.evrimagaci.org/fotograf/111/6616
    Mackenzie 11 Ağustos 2016
    Hiçlik hiçliktir. Varlıkta varlık. Enerji yoktur belki evrende, bizim keşfedebildiğimiz en saf şey enerjidir o yüzden herşey enerjiden oluşur deriz mesala, o yüzden evreni başta sıfır madde sonra enerjinin madde şekline bürünerek olduğunu düşünüyoruz. Belki de enerjiden daha saf bir "şey" de enerji halini almış olabilir ama hiçlikten varlık, varlıktan hiçlik olmaz. 0 teorisi filminde hiçlikten değil, herşeyin bir noktada kusursuzca toplanabileceğinden bahsedilir bu ara...
    Dev bir bardak suda yaşayan bir balıksınız. Suyun sizin için anlamı nedir?
    Bu su içinde, hiçlikten oluşan bir alan açmak isterseniz (yani hiç su molekülü olmayan) enerji harcamanız gerekmez mi? Ve bu alan ile dışı arasında potansiyel enerji farkı olmaz mı?
    0 noktası ve enerjisi bu kavrama çok yakın bir durumu anlatıyor bence.

Hiçlik kavramını farklı algılıyorum.
    Bardaktaki su ellenmediği zaman, su hiçlik olarak tanımlanabilir. Çünkü enerji (potansiyel ) farkını "tanımlamak için, referans alınacak bir farklı yer-alan yok". (Her yer aynı, eşit ve homojen.)

Eşitlik bozulunca, homojenlik de bozuluyor ve potansiyel enerji farkları açığa çıkıyor ( pozitif ve negatif). Toplamları sıfır ama parçasal olarak ele alınınca farklı değerlerde...
    Burtay Mutlu (shibumi-tr) 11 Ağustos 2016
  • -2
    Neden hiçlikten varlık olmasın? Aslında bir görüş olarak ispanlanmasa da basitliğinin kendine çeken bir yanı yok değil. Filmi izlemediğim için bir yorum yapamayacağım eğer referans derecesinde yorumunuza dayandırıyorsanız. Ama bu kadar güzel farklı bakış açılarına hiçlik hiçliktir demekle yetiniyorsanız bunun ister istemez biraz sığ bir bakış açısı olacağını söylemek isterim.
    Vide supra 11 Ağustos 2016
    Lawrence ; '' kuantum mekaniğinde bir şeylerin var olması için hiçbir şeyinizin olmaması gerekir . ''
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 11 Ağustos 2016
    Hiçlik hiçliktir dediğimde kendimi sığ hissettiğim için biraz renkli düşüneyim bari... "hiçbirşey" vardı başlangıçta sonra hiç ile birşey sonra da bir şey diye 3 parçaya ayrıldı; "hiç", "bir" ve "şey" oldular. Bakın bunları birleştirdiğinizde "hiçbirşey" 0 oluyor. Yani herşey 0 dan, hiçlikten geldi..
    Kesin yargılı cümleler kurulduğunda açıklamak biraz zor olabiliyor. Hele henüz kesin bir cevabı olmayan böyle bir konudan bahsediyorsak. Hiçbir şey şeklinde yazılan bu iki kelime zaten ancak hiçlikten geldiğinde hiçbirşey şeklinde yazılabilir elbette.
    Vide supra 12 Ağustos 2016
    İnsanlar görmediği şeye yok der. Suyu algılayamasaydık ve buz olsaydı sadece, buz hiçlikten geldi diye sallardık, hayır buz bir şeyden geldi, hiçlik hiçliktir, ordan bir şey gelirse o şey hiçlik değildir diyene sığ görüşlü, kesin yargılı cümleler kurduğunda açıklamak zor olabiliyor diyen arkadaşlarımız olurdu. Kesin cevabı yok derdi.. Şu ana kadar hep bir şeylerin başka şeylerden geldiği kanıtlandı. Kesin ve dogmatik tümdengelimci dinlere göre bile başlatan bir bilinç vardı herşeyi.. hatta hep o hiçliği bulmak için daha da derinlere indikçe eksiksiz bir şekilde bir şeylerin başka şeylerden geldiği kanıtlandı, ama hiçlik bulunamadı (neden "hiçlik" bulunamıyor acaba) sonsuza kadar dibe, sonsuza kadar göğe gidilse hiçlik yine bulunamayacak bence.... "Nötr" durumuyla "hiçlik" kavramlarını karıştırıyor bence bu arkadaşlar...
    Tamamda ben fizikçi değilim ki burda size bu hiçliğin kuantum sicimleri ile mümkün bir açıllamasını yapayım. Zira kitabı ve görüşleri ortaya boş bir hiçlik kavramı atmıyor. Aynı fiziği farklı bir görüş açısından değerlendiriyor ki bu zaten bilimin kendi işleyişi için gerekli bir durum. Belki de hiçliğin ne demek olduğunu evrenin kendisini örnek vererek biraz ironik de olsa bulmuş olma ihtimalleri var.
    Vide supra 12 Ağustos 2016