Kuramsal fizikçi Lawrence Krauss kitabında Evrenin başlangıcının "hiçlikten" ortaya çıkabileceğini anlatıyor. Sizin fikriniz nedir arkadaşlar?

Hiçlikten başlayan bigbang...
    eftal akçay 05 Ağustos 2016

HİÇLİKTEN BİR ŞEY ÇIKMAZ ÇÜNKÜ HİÇLİK ENERJİNİNDE YOKLUĞUDUR.TERMODİNAMİĞİN 1. YASASINA GÖRE ENERJİ YOKTAN VAR EDİLEMEZ OLDUĞU İÇİN,MADDE DE ENERJİ OLDUĞU İÇİN YOKKEN MADDE VAR OLAMAZ.Her şey küçük bir atomun içndeyken o atomun patlamasıyla oluşmuştur.Yani hiçlikten çıkmadı
    Mr.Physics 06 Ağustos 2016
    Ben hiçlikten ortaya çıktığını düşünmüyorum ama tabi oda bir olasılık .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 05 Ağustos 2016
    Kayıp Hidrojen 05 Ağustos 2016
    Kitabında kuantum dalgalanmalarina kısmi olarak dayandırıyor bu görüşünü. Hangi yıldız @leo?
    Vide supra 05 Ağustos 2016
    yoktan enerji var edilemez.
    Mr.Physics 05 Ağustos 2016
    Kayıp Hidrojen 05 Ağustos 2016
    @Cemaleddin kardeş aynen dediğin gibi. Bende araştırdım. Burada bahsettiği hiçlik bir kuantum alanı.
    eftal akçay 05 Ağustos 2016
    http://www.uzaybilim.net/2013/09/evrendeki-son-en-yasl-yldz-aday.html?m=1 şöyle de bir türkçe kaynak buldum malum teknik ingilizce sıkıntı olabiliyor. Kitabını okumadım bu arada ama kendisi halk fizikçisi olarak anılan aynı zamanda discovery'de programı falan olan biri. richard dawkinsle ortak olarak anılır genelde.
    Vide supra 05 Ağustos 2016
    İlginç.. bu yaşlı yıldız konusunda bilgim yoktu. Ancak benim sorumun cevabı "Krauss'un kitabında kuantum alanına hiçlik denmesi" dir.
    eftal akçay 06 Ağustos 2016
    Bizim açımızdan 2 tür hiçlik var. Bir tanesi, Sn Karamekik'in belirttiği ; hiç bir şeyin olmadığı salt -saf hiçlik. Bu açıdan Karamekik haklı.
    Diğeri ise, enerjinin nötr ve bizim yoğunluğumuza göre olan hiçlik ki, içinde bulunduğumuz Uzay boşluğu uygun bir örnek.

Burtay Mutlu (shibumi-tr) 06 Ağustos 2016
    Akıllıca yaklaşmak gerekir buna. Dinler için bile hiçlik diye bir şey adı üstünde yokluktur, ezelden beri varolan bir varlığın ruhunun üflenmesinden bahsedilir. Fizik varolan potansiyel enerjinin farklı biçimler almasından bahseder. Kuantum kuramcılarına göre herşeyin aynı anda, heryerde, her şekilde olduğu sonsuz olasılık dalgalanmalarının indirgenmesi olarak bahseder. "shibumi_tr " hiçlik kavramı hakkında anlam kargaşasına çok iyi değinmiş. Mesala en başta su vardı, buz yoktu gibi bir hiçliktir bu, su donup buzu oluşturunca hiçlikten gelmiş olmaz ama, sudan gelmiş olur.
    Anlamadığım şey hiç olan birşeyden başka birşey nasıl çıkar ?
    Emre Bebek 07 Ağustos 2016
    Evrende herşeyin sebep sonuç olmadığı ortada (bkz atom altı yapılar)
    Kaldi ki, evrende herşey sebep sonuç ilişkisine göre olsaydı bile, bu evrenin öncesinde de bir sebebi gerektirmez. Evrenden öncesinin, evrenin yasalarına göre olma zorunluluğu yok.
    Evrendeki fizik kanunlarını, hiç bilmediğimiz bir 'an' a yapıştırmayı ne kadar da çok seviyoruz.
    Devrimci Hareket 09 Ağustos 2016
    Bu soruyu çok yüzeysel ve hakettiği önemi vermeden sadece cevaplamışız arkadaşlar. Ne kitabı okuyan ne de son fizik kuramları hakkında bilgisi olan biri çıkmamış aramızdan. Hepimiz ne mutlu ki yanılıyoruz.

Vide supra 10 Ağustos 2016