sicim teorisine göre aslında her atomun içinde ve atomların aralarında büyk bir bosluk var . bizler atomlardan oluşuyorsak hücrelerimiz neden dağılmıyor yada duvardan geçemiyoruz ?

sevim 04 Ağustos 2016
    Açıkçası hücrelerin neden dağılması gerektiğini anlamadım yani. :-)
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 04 Ağustos 2016
    Atomaltı dünyasında da her parçacık her engelin içinden geçemez. Bunu yapabilmesi için o parçacığın yeterli enerjisi olması gereklidir. Kuantum dünyasında parçacıklar çok küçük kütleli ve çok yüksek hızlı oldukları için, bu parçacıkların çoğu önüne gelen engelleri, o engeller orada sanki yokmuş gibi, geçebilirler. Parçacıkların kütleleri arttıkça ve hızları azaldıkça engellere takılmaya başlarlar. Biz, gözle görülen ve klasik mekanik yasalarına tabi olan varlıklar, çok yüksek kütleler ile çok düşük hızlarda hareket ettiğimiz için duvar gibi engellerden geçemiyoruz. Ayrıca hücrelerimizin neden dağılmadığı konudan alakasız bir soru fakat cevabı hücre zarının yapısı ile ilgili. Atomlarımızın neden dağılmadığını kastettiysen, atom çekirdeğini bir arada tutan yeğin kuvvet ve elektronların uçup gitmesini engelleyen elektromanyetik kuvvet sebebi ile atomlarımız dağılmıyor.
    Erşah Topaç 04 Ağustos 2016
    Atomların etrafında dönen elektronlar aynı yükte oldukları için birbirlerini iter, atomlar hiçbir zaman birbirine temas edip birbirlerinin içinden geçemezler, yani atomu atom yapan elle tutulacak şey yapan parçacıklarından çok parçacıklarının oluşturduğu manyetik alanlardır. Ha atomların içinden geçen onlarla çok az etkileşime giren parçacıklar mevcut mu? Nötrinolar buna en iyi örnektir... Nötrinolardan oluşan bedenlerimiz olsaydı titanyumun içinden bile geçebilirdik..
    Atomların etrafında dönen elektronlar aynı yükte oldukları için birbirlerini iter, atomlar hiçbir zaman birbirine temas edip birbirlerinin içinden geçemezler(nükleer kaynaşmalar istisna), yani atomu atom yapan elle tutulacak şey yapan parçacıklarından çok parçacıklarının oluşturduğu manyetik alanlardır. Ha atomların içinden geçen onlarla çok az etkileşime giren parçacıklar mevcut mu? Nötrinolar buna en iyi örnektir... Nötrinolardan oluşan bedenlerimiz olsaydı titanyumun içinden bile geçebilirdik..
    Atom çevresinde dolanan elektronlar birbirini iter.Bu yüzden geçemeyiz.Ama atomlar tünelleme yapabilselerdi geçebilirlerdi.
    Mr.Physics 04 Ağustos 2016
    @ KEMAL @ Erşah Topaç tam anlamıyla sorumu soramamışım özür dilerim . hücrenin dağilmasından kastım her bir hücrenin karbon ve daha birçık atomdan meydana gelmesi yani hücre yapısını o atomları bir arada tutan mekanizma nedir idi fakat cevap geldi teşekkürler :)
    sevim 04 Ağustos 2016
    @SEVİM , öyle desene (: , Bu arada emir, atomları birbirinden uzak tutan çekirdeklerinde ki protonların birbirini itme kuvvetidir . Bu itme kuvveti nükleer reaksiyon sırasında nötron bombardımanı yoluyla aşılabilir .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 04 Ağustos 2016
    @Kemal yani bu itme kuvveti ortadan kaldırılınca atomlar tam anlamıyla birbirine temas eder mi diyosun ?
    sevim 04 Ağustos 2016
    @Altan Yıldırım nötrinolar hakkında daha geniş bir açıklama yapabilir misiniz aceba ?
    sevim 04 Ağustos 2016
    Aynen öyle , aslında bir şeye tam anlamıyla dokunamıyor oluşumuzun sebebi bu kuvvettir .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 04 Ağustos 2016
    Biz zaten atomlara tam olarak değmiyoruz ve temas yüzeyi ile cisim arasındaki mesafe 1 armstrongdur bu itme kuvvetinden dolayı.İtme kuvveti olmasaydı atomlarla reaksiyona girerdik ve bu iyi olmazdı.
    Mr.Physics 04 Ağustos 2016