Geçmişe yolculuk yapılabilir mi? Eğer yapılırsa bulunduğumuz zaman dilimi durur mu?

Furkan Yalçınkaya 03 Ağustos 2016
    bir trenin içinde olduğunu varsay tren bir tek yöne gidiyor ve sen arkanda kalan mannzarayı görmek için trenin içinde geriye gidiyorsun tam olarak böyle birsey yani zaman tıpkı tren gibi akmaya devam eder gelecekte de. sen yalnızca zamanda işaretlediğin noktaları yeniden gözlemlersin
    sevim 04 Ağustos 2016
    Geçmişe yolculuk yaparken büyük ihtimalle makinemizi kendimizin geçmişte yolculuk yapacağı biçimde olacaktır. Yani dış evrenin entropisinin zamanı zorladığı yönden bağımsız bir şekilde zaman sadece bizim için tersine doğru akacaktır.
    Evren sürekli genişliyor senin geçmişe dönmek istediğin nokta ile şimdiki zaman arasında evren birazdaha genişledi. Şimdi ki evreni geçmişe nasıl sığdırabilirsen zamana da o şekilde dönebilirsin.
    Kabuto 04 Ağustos 2016
    Geçen yazdığım bu konuyla ilişkili bir yazımı paylaşacağım.. Durağan bir şekilde olduğun takdirde zaman bildiğimiz hızda ilerleyecektir. Işık hızına doğru çıktığın takdirde zaman daha yavaş akacaktır. Işık hızına ulaştığında zaman tamamen duracaktır. Işık hızını geçersek eğer, zamanın - 'ye doğru hareket ettiğini görebiliriz.

Mesela bir kaç örnekle; gökyüzüne baktığımızda gördüğümüz yıldızlardan birinin kaydığını düşünelim. Aslında o yıldız 300 yıl önce kaymış ama görüntüsü bize o zaman ulaşmıştır. Aslında tam o anda, yıldızdan dünyayı gözlemlersek dünyada 1716 yılı yaşanıyor olacaktır.. o yıldızdan dünyaya ışık hızında gelirsek 1716 yılına neden ulaşmayalım?

Dünyada'ki biri için o an gözü açıp kapatıncaya kadar gerçekleşir. Ama yolculuk yapan insan için "x ışık yılı" gerekli.. Eğer bu yolculuğu yapan insan ölmezse; ölse dahi cenazesi 1716 yılında Dünya'ya gelmiş olabilir.

Şimdi birisi şu soruyu sorabilir; 2016 da yola çıkan insan 1716 ya ışık hızıyla mı gider, çok saçma zaman hani duruyordu? Madem öyle, o zaman ışık hızından daha fazla hızlan..
    abkc 04 Ağustos 2016
    Genel görecelik tam olarak sorduğun şeyin cevabıdır. Zaman gözlemciye(bilinçli,bilinçsiz) has bir şekilde akar.
    Evren kendi entropi hızına göre akmaya devam eder. Biz geçmişe giderdik... Evrenin geçmişine değil, zaman bizim için geçmişe doğru akardı.. Evreni zaman makinesinin içine koyup onu geri saran bir makine lazım bunun için...