Kara delikler ışığı nasıl emer? Karadeliklerin içi genişleyen evrenin sonundaki o yer olabilirmi?

bluesnroll 02 Ağustos 2016
    Kara delikte cöküntü devam ettigi sürece,uzay zaman carpılması da siddetlenir.Yüzeyde bulunan bir gözlemciye göre yıldız konisi de gittikce daralir.Sonucta yıldız konisi de tamamen kapanır.Bir diger anlatımla projektör hangi doğrultuda ışık yayarsa yaysın,ışık yüzeyden asla kacamaz.
    Fizikist 02 Ağustos 2016
    İkinci sorunun başladığı cümlede, ikinci kelimeden sonra ( içi) virgül var arkadaşlar...
    bluesnroll 02 Ağustos 2016
    Kara delikler , ışıktan bile güçlü vede hızlı çekim kuvvetleri yüzünden ışığın kaçışına izin vermez . Bazı karadelikler hawkıng ışıması ile buharlaşır , bu kesin bir argümandır . Bundan dolayı eğer karadeliklerin içi evrenin en son noktasını içinde barındırıyorsa , o zaman buharlaşan her kara delik evrenin sınırına kesin bir etkide bulunmaz mıydı ? Ama eğer kastın , kara deliklerin içinin evrenin en uç noktası ile bağlantılı olma olasılığı ise , en başta yazdıklarımı dikkate alma . (:
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 02 Ağustos 2016
    Işık kütleçekimiyle etkileşime girer, karadeliklerde bilinen evrendeki en güçlü kütleçekimine sahip tekilliktirler, karadeliklerin dışında ışık tüm maddelerin kütleçekiminden etkilenir... Aslında daha ilginç olanı bitki yapraklarının ışığı emip enerji olarak kullanabilmesi, sadece yeşil tayfını geri yansıtırlar, tadını beğenmedikleri için mi acaba?
    Bu başlıkta bir açıklama yapmıştım.
    Mehmet Ali 02 Ağustos 2016
    Karadelik ışığı emmez.Kara deliğin olusturduğu korkunc kütle cekim kuvveti,cevresindeki uzay zamanı bükerek adeta bir duvar,set olusturarak yüzeyinden çıkan ışık ışınlarını buradan gerisin geri yüzeye yollar.
    Bu yüzden ışık yüzeyden asla kacamaz.
    Fizikist 02 Ağustos 2016
    karadelik çekim kuvvetini ışıktan bile hızlı ve güçlü olarak tanımlamak popüler ama yanlıştır. Bir elektrik alanı gibi zaten var olan kütleçekim alanına girildiğinde etkisini göstermektedir. Duvar örneğine ek olarak uçurum benzetmesini eklemek isterim. Ayrıca @Mr. kimse kütle çekim dalgaları ışıktan hızlı değildir.
    Vide supra 02 Ağustos 2016
    Cemaleddin karakaş,uçurum benzetmesi ile ne demek istediniz,anlamadım :( mümkünse açıklayabilir misiniz ?
    Fizikist 02 Ağustos 2016
    Aslında iki boyutlu olarak değerlendirdiğimde olay ufkunun hem duvar hem de uçurum olarak yorumlanabileceğini düşündüm. İki boyutlu örneklerde ikisi de aynı kapıya çıkıyor ama bunu üç boyutlu olarak düşününce olay ufkunu betimlemek biraz zor.
    Vide supra 02 Ağustos 2016