Avustralyalı bilim insanları dünyada ilk kez kullanılan bir yöntemle, insan kırmızı kan hücresinde bir DNA harfini (nükleotit) değiştirerek, doğada var olan versiyonundan daha fazla

Kemal ( Bay Hiçkimse ) 02 Ağustos 2016
    oksijen taşıyan hemoglobin üretilmesini sağladılar. Bu yöntem, orak hücre anemisinde ve hayatı tehdit eden diğer kan hastalıklarında yeni tedavilere kapı açıyor. En iyi tarafı ise bunun doğumdan sonra uyku halinde olan bir genin etkinleştirilerek yapılması. Bu sayede insanlarda kullanmak güvenli ve etkili olabilecek. Sizce bu gelişme hangi gelişmeleri tetikler ?
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 02 Ağustos 2016
    Bence, bu gelişme sağlık alanında olduğu gibi daha başka alanlarda da kullanılmaya başlanacak. İnsanlar belirli alanlarda, belirli işlere yatkın hale getirilecek. Misal, kanında daha fazla oksijen taşıyan hücrelere sahip GDO'lu bir yüzücü, normal yüzücülerden daha başarılı olabilir. Aynı şekilde, gözleri daha iyi gören GDO'lu bir asker, daha isabetli atışlar yapabilir, daha zor yorulan bir işçi daha çok çalışabilir. Bu yöntemi daha da çok ilerleteceklerini düşünüyorum ben. Mümkün olursa anne karnından müdahale ederek, bebeğin bazı hastalıklara doğuştan bağışıklıkla doğması sağlanabilecek.
    Ancak beni kaygılandıran bazı durumlar da yok değil. Bu yöntemin her zaman masumane amaçlarla kullanılacağını düşünmüyorum.
    Fatih Boyalı 02 Ağustos 2016