Madde-antimadde ikileminde E=mc²(enerji-kütle) ilişkisi nedir ?

anti-madde'nin kütlesi ters değildir. Karşılığı olduğu madde ile aynıdır. yani elektron ve pozitron kütleleri birebir aynıdır. Diğer tüm özellikleri zıttır.

Madde anti-madde çifti ortaya çıktığında başka bir parçacık çifti ortadan kaybolur.

Kısaca Elektron + Pozitron -> 2Foton veya tersi oluşur. Burada m: elektron ve pozitronun kütlesi ise f ise fotonun (ışığın) frekansı ise mc^2 = hf olduğu için kütle enerji denkliği sağlanmış olur.
    Ceyhun Cakar 20 Mart 2014
    dediğin denklem doğru ama elektron ve pozitronun kütleleri aynı ve diğer tüm özelliklerşi aynıdır tek farkı yükleri elektron - ise pozitron + dır .
    mertali mutlu 24 Mart 2014
    Soru: Madde ile anti madde birbirine dokunduğunda, yok olurlar ve muazzam bir enerji açığa çıkar.
    :-) O zaman enerji maddeye dönüşüp kütle kazanırken, niye iki zıt kutuba ayrılmış olabilir? Ne tür bir yaptırım enerjiyi, yapısını bozup iki farklı (zıt değil, birbirini tamamlayıcı :-) kütle türü oluşturmuş olabilir .?
    (Bana göre ip ucu: Normalde kütleleri eş parçacıkların spinleri birbirine zıt olduğu için biri madde, diğeri anti-madde oluyor ...)
    Burtay Mutlu 30 Mart 2014
    sorunun asıl cevabına gelirsek ismini şuan hatırlamadığım adamın birisi einsteinın E=mc² denkleminin onun karesinden geldiğini, einstein in onun karesini alıp bulduğunu farketmiş ve demişki karekök de birde eksili sonuç çıkar yani eksi enerjili bir maddede vardır. sonra düşünmüş eğer atomda elektron alt enerjilere hareket eğilimine sahipse neden eksi enerjilere düşüp yok olmasın. tabi eğer o eksi enerjili orbitaller zaten dolu değilse . daha sonra araştırılmış ve pozitron bulunmuş. hatta şişme teorili big bang i (en modern olanı ) doğrular nitelikte bir de sonuca ulaşmış. evrenin hiç bir yerinde mükemmel boşluk yoktur bizim boşluk dediğimiz yerde aslında eşit sayıda madde ve anti madde vardır bunlar birbirini götürür ve hiç bir şey görmeyiz ancak belirsizlik ilkesi sebebine dayanan tünelleme yöntemi ile bir parçacık yok denecek kadar kısa bir süre içerisinde anti parçacığıyla birlikte oluşup tekrar birbirini götürüp yok denemeyecek kadar kısa bir süreliğine ( 10 üssü -55 sn gibi ) bir foton oluşturur. buna kuantuma alan dalgalanması denir. böylece yoktan madde oluşup tekrar yok olmuş olur ( termodinamiğin birinci yasasına aykırı olarak ) ancak o kadar kısa bir sürede olurki yasayı ihlal etmez.
    mehmet can genç 08 Haziran 2014