Neden hiçbir neden yokken biz homo sapiensler yada adem oğulları , evrenin bizim için tasarlanmış olduğunu düşündük yada neden evrende kendimizi özel hissetme ihtiyacı hissetik ?

Bütün yaklaşımlara açığım (: .
    homosapienslerin hepsi böylemi düşünüyor bilmiyorum ama adem oğullarının dinlerinde bu zaten yazıyor.
    Orhan Bencegay 25 Temmuz 2016
    @Orhan , ney yazıyor anlamadım ? (:
    İnsanlar ilgi çekmek isterler çocuklar bunun somut kanıtı. Kendilerini dünyanın merkezi sanarlar. İçgüdü gibi birşey evrenin bizim için tasarlanmış olmasına inanmak diye düşünüyorum
    Grint Aux 26 Temmuz 2016
    bence canlıların yaşadığı ve algıladığı ortama bağlı bir durum... örneğin bağırsaklarınızdaki bir bakteri olsaydınız bütün evrenin sadece bağırsaklarla sınırlı ve bütün bu sistemin sizin için oluşturulduğu kanısına varırdınız... algınız diğer sistemleri ortamları keşfetmeye yeterli olamazdı... insan beyni de bu şekilde... 400 gr ağırlığındaki bir organ bütün evreni tanımlayabilir... algılayabilir... sistemleri çözebilir... lakin anlayamayacağımız çok daha farklı boyutlarda sistemler ve düzenler olabilir... evren gördüğümüzden çok daha karmaşık bir yapıda olabilir...
    Doğukan Şimşek 26 Temmuz 2016
    Evren bizi sürekli araştırma yapmaya öğrenmeye iten bir yapıda. Hem astronomi hem biyoloji hem tıp vs. Olduk bittik diye bir durum yok. Çünkü meraklıyız. Hatta bazılarımız için yaşam ihtiyaçları kadar önemli bilim yapmak, düşünmek. Peki evrende sadece biz mi varız? Kocaman evren (ki belki evrenler, o zaman evrenler nerede neyin içinde big banglerine devam ediyorlar gibi sorularla genişletilebilir) sadece bizi mi barındırıyor. Evet öyle veya hayır başkaları da olabilir. İslam dininde de bir çok alemden bahsedildiğini biliyorum. Ama insan sadece kendisine baksa yukarıda arkadaşın dediği gibi bakterisinden pleneryasına bir çok canlıyı içinde barındırdığını görür. İnsan başlı başına karmaşık bir yapı bunu kimse inkar edebilir mi? Yani özel bir varlık. Hem işleyen yapısıyla,dna sıyla, özellikle de düşünebilmesiyle özel bir canlı. Ama bir o kadar da aciz. Milyon yıl yaşayan güneşin yanında 70 yıllık bir ömür... Yani sadece dünya olsaydı ve burada yaşasaydık yine bu bize karmaşık gelebilirdi. Ama mesela dağlarda yaşayanların ufku daha açık olurmuş. Bence bu evren bize küçücüksün ama önemlisin diyor.
    Vahide Türkmen 30 Temmuz 2016
    Sevdiklerimizin neden özel olduğunu düşünmemizle benzer bir sebeptendir.