Evren'in genişlemesi sona erseydi, Dünya'daki yaşam ne gibi değişikliklere uğrardı?

Kaan Cançoban 22 Temmuz 2016
  • +1
    Zannediyorum ki fark etmezdik bile. Zira evrenin genişlemesi her bir santimetre karesinde uzay zaman örtüsünün genişlemesi değil diye biliyorum. Galaksi süper kümeleri arasındaki boşluk artıyor. Eğer uzay zaman dokusu genişliyor olsaydı bu bizim de genişlediğimiz anlamına gelirdi (Ancak bunu ölçemez ya da hissedemezdik, zira bütün ölçü aletlerimiz bundan etkileniyor). Dolayısı ile bu hızda değişim olmasını da hissedemezdik. Şöyle de bir şey var, eğer uzay zaman dokusu genişliyor olsaydı bunu ölçmenin tek yolu BELKİ ışık ile olurdu. Aksi takdirde ölçemezdik bile.
    Mustafa Okat 23 Temmuz 2016
    Açıkladığınız için teşekkür ederim.
    Kaan Cançoban 23 Temmuz 2016
  • +1
    13.8 milyar yildir devam eden bu genisleme bir balon gibi anlatilmistir Einstein tarafindan. Ayni sekilde bu genisleyen balonun tekrardan eski haline gelmesinin de bir ihtimal oldugunu soylemisti. Yani suan durmus olsa bu genisleme 13.8 yil sonra basladigi yere gelip butun hayati bitirme ihtimali olup, big bang'in bir paradoks oldugu hakkindaki teoriler dogru ise hayat yeniden baska bir big bang ile baslamis olurdu.
    Berk Cetib 23 Temmuz 2016
  • +1
    Uzayın Karanlık olmasının sebebinin Evrenin genişlemesiyle birbirinden uzaklaşan yıldızların ışıklarının dalga boylarının büyüyerek kızıla kayması olduğunu duymuştum yani evrenin genişlemesi dursaydı aydınlık bir uzayımızmı olacaktı ?
    Utku Yılmaz 23 Temmuz 2016
  • +1
    Oturup uzun uzun konuşsak bu konu üzerine ne güzel olurdu
    şenol bezek 23 Temmuz 2016
  • +2
    Bir süre sonunda evet olacaktı . @Utku
    Ercan Albayrak 23 Temmuz 2016
  • +1
    Evrenin genişleme durumunun doğurduğu yasaya ''Entropi'' deniyor. Evrenin genişlemesi durduğu takdirde entropinin duracağını düşünüyorum ve bu da çok ciddi sorunlara yol açabilir. Örneğin ısının yayılmasının durması, atomlardaki dağılımın durması sonucu füzyon veya fisyonun durması vs vs... Bunlar bilgi penceremden bakarak ortaya attığım varsayımlardır. Başka bir arkadaş daha doğrusunu daha doğru bilgilerle paylaşır ve yanıldığımı gösterirse çok mutlu olurum
    Ercan Albayrak 23 Temmuz 2016
  • +1
    Entropi düzensizliğin ölçütü yani genişleme durduğundan evren direk mutlak sıfır noktasına dönemeyeceği için tüm sistemler farklı zamanlar aksardı .
  • +1
    Bir plastik topu soğuk zeminde bırakırsan top büzüşür ve küçülmeye başlar aslında olay böyle Entropi kanununa göre her madde düşük enerji seviyesine geçmeye eğilimlidir yani içinde bulunduğumuz evren bir gün ısıl dengeyi sağlayacak küçülecek ve belkide başladığı noktaya geri gelerek başka bir big bang i ortaya çıkaracak belkide sonsuz bi şekilde devam edecek kafamda deli sorular buda benim teorim olsun :)
    Utku Yılmaz 23 Temmuz 2016
    Değerli görüşleriniz için teşekkürler.
    Kaan Cançoban 23 Temmuz 2016
    İşimiz ne (:
    Baktığımız da uzayı kıpkırmızı görmezdik. Başkada bir etkisi olmazdı.
    Günlük yaşamımızı değiştiren herhangi bir şey olmazdı fakat gök yüzünde gördüğümüz yıldız sayısı giderek artardı ve günü birinde artık gece gökyüzünün her noktası yıldızların ışığıyla dolu olurdu. tabi bu söylediğim, genişlemenin durmasundan milyonlarca hatta milyarlarca yıl içinde olacak bir gelişme.
    Mehmet Ali 25 Temmuz 2016
    Kafama takıldı yardımcı olursanız sevinirim. Evrenin karanlık olması evrenin %95 ini kaplayan karanlık maddeden dolayı değil miydi ? Yani dalga boyu ne olursa olsun evren karanlık olur diye düşünüyorum. Aydınlık olarak bize gösteren atmosfer diye biliyorum.
    Tugay Arslan 02 Ağustos 2016
    rüstem 02 Ağustos 2016
    Higs alanıyla olan etkileşim kesileceği için evrendeki bütün madde enerjiye dönüşecektir,
    Mustafa Hakyemezoğlu 02 Ağustos 2016
    Evren kendi icine cokerdi.Çünkü evren genislemeseydi icindeki kutlelerin kutlecekim kuvveti sebebiyle buzulur.Ayni gunesteki hodrostatik denge gibi.

Mr.Physics 02 Ağustos 2016