kara deliğin içine düşerken arkamı dönüp evrenin geri kalanına baksam...

Emin Akben 20 Temmuz 2016
    Kara deliğin içine düşerken yüzümü evrene dönsem önümde muazzam bir hızda dönen ve akıp giden galaksileri görürüm, peki şimdi ben kara deliğe yaklaştıkça evrenin hareketi daha da hızlanacak ve kara deliğin kütlesi ve çekimi sonsuz olduğu için bir noktada seyrettiğim evrenin hızı ışık hızını aşmış olmayacak mı?
    Emin Akben 20 Temmuz 2016
    Olmayacak kuramsal olarak . Ama düşüp denemek lazım yada cooper'a sormak lazım (:
    Karadeliğin içinde zaten fizik kanunları sökmez. Tam içerisinde ne olduğunu kimsede söyleyemez. Çünkü sonsuz bir kuvvet zaten evrende olamaz. Bir karadeliğin çekim gücü sonsuz olsa, bütün evreni bir saniyede içine çekmesi gerekir. E ama sonsuz kütleçekimi var gibi görünüyor? Neyse, kısaca fizik kanunları bozulur. Yinede bir düşünelim, karadeliğe düşerken arkanı dönersen (hiç zarar görmediğini varsayıyorum) sonunda ışık hızına ulaşman gerekir. Bu durumda da zaman senin için durur. Arkandaki her şey durur. Hiçbir şey kımıldamaz. Resim gibi evrene bakarsın öyle.
    olay ufkundan sonra ulaşacağın yer tekillik olur ve teorik olarak uzay-zaman eğriliğinin sonsuz olduğu kabul edilir.
    hudayi bahadir 26 Temmuz 2016