• -1

Entropinin bir sınırı var mıdır ? Eğer varsa , evrende ki entropi sınıra ulaştığımızda ne olur ? Mantıken evren genişledikçe entropi artar mı ?

Evet,entropinin bir sınırı vardır.En azından evren için bu sınır var.Evren genislemekte oldugundan ve bu genislemede sıcaklık değerinin giderek azalması söz konusu oldugundan,entropide zamanla hep artış göstermektedir.Big Bang sırasında cok yogun,çok sıcak ve cok enerjik olan madde ;dağılıp genisledikçe,birbirinden ayrılıp uzayın karanlık ufuklarına yayıldıkça,soğudu ve şimdi,-270 derecelik bir sıcaklık değerine ulaştı.Bu ısı şimdi mikrodalga ışınımı demek olan bir enerji ile temsil ediliyor.Evren bu gün de genisliyor,sişiyor ve madde hep dağılma,yayilma egiliminde bulunuyor.yani dediginiz dogru evren genisledikçe entropi de artma eğilimi gösterir.Ve bu genisleme evrenin her tarafında aynı sıcaklık değerine,yani mutlak sıcaklık demek olan -2730°(0° kelvin) varıncaya kadar devam edecek.

Entropi sınıra ulaşınca ne olacağına gelince;kısaca dünyanın sonu :)

Fizikist 17 Temmuz 2016
  • -1
    Evrensel yok oluş diyelim (:
    Acaba bu sıcaklık değerinin zamanla nasıl azaldığını ölçmek için ne kadar hassas bir alet ve yeterli süreye ihtiyacımız var merak ediyorum.
    Vide supra 17 Temmuz 2016
    Kullanılan alet ve teknik ile ilgli bir bilgim yok.Ama süre ile ilgili olarak termodinamik kanunları mutlak sıfır sıcaklığına ulaşılamayacağını belirtir çünkü soğutulan maddenin sıcaklığı, soğutan maddenin sıcaklığına [(yakınsamak|yakınsayarak)]yaklaşır. İki sıcaklık sonsuza kadar yaklaşmaya devam ederler fakat aynı değere ulaşamazlar. Bilimadamları tam olarak bir “sıfır” ısı enerjisi durumu yaratamasalar da maddenin alışılmadık kuantum etkileri gösterdiği, mutlak sıfıra oldukça yakın sıcaklıklara ulaşabilmektedirler. Şu ana kadar ulaşılmış en düşük sıcaklık 100 pikoKelvin'dir
    Fizikist 18 Temmuz 2016
    Evet galiba ısı aktarımı yasasından yola çıkılarak ısının bir süre sonra aktarılamayacak kadar küçük değerleri alacağı düşünülüyor. Bu da ilginç aslında mutlak sıcaklığın neye dayanarak 0 kelvin kabul edildiğini biliyor musunuz? Yani entropinin neden 0 kelvinde en yüksek değeri aldığını düşünüyoruz?
  • -1
    Entropi 0 kelvinde en yüksek değeri mi alır ?
    Cemaleddin Karakaş,Laboratuvar ortamında ulaşılabilen en düşük sıcaklık, maddenin kuantum etkileri gösterdiği 100 pikoKelvin.yani mutlak sıfır noktasından yalnızca 0.000 000 000 1 derece daha sıcak.O yüzden bu sabite referans alınıyor.Sizin dediginiz radyasyon ile ilgili durum hakkında ise ne yazık ki geniş bir bilgim yok.
    Fizikist 18 Temmuz 2016
    Bir sistemin -273.15 Centigrad derecede (0 Kelvin) entropisi sıfır olarak kabul edilir. Bu nokta referans noktası olarak alınır ve entropinin sıfır olduğu bu noktaya mutlak entropi denir ve termodinamiğin üçüncü yasası olarak ifade edilir.

Fizikist 18 Temmuz 2016
    Mr.Nobody,Entropi 0 kelvinde maksimum degerini alır ve artık enerji esitsizliği ortadan kalkar.
    Fizikist 18 Temmuz 2016
    Neden referans aldıklarını biliyor musunuz peki? Bu maddenin yaydığı radyasyonun tamamen yok olduğu teorik sıcaklık mı uoksa
    Vide supra 18 Temmuz 2016
    Neden referans aldıklarını biliyor musunuz peki? Bu maddenin yaydığı radyasyonun tamamen yok olduğu teorik sıcaklık olduğundan olabilir mi?
    Fizikist 18 Temmuz 2016
    Teşekkürler. Konuyla alakalı gayet açıklayıcı oldu yorumlarınız.
    Vide supra 19 Temmuz 2016
    Rica ederim ne demek.Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana :)
    Fizikist 19 Temmuz 2016
    Deneysel alanı evrenden ayıran nedir ki?
    Vide supra 20 Temmuz 2016
    Hubble teorisine göre evren büyüdükçe kütle çekim kuvveti de artacak ve evren büyüdüğü gibi küçülmeye başlayacak bu bir teori bir de
    Samsaq 25 Temmuz 2016
    einstein bu tartışmaya epeyce tatmin edici bir argüman da üretti aslında. sonsuz evren sonsuz madde ve ışık kaynağı, yani yıldız demektir. yıldızlar nükleer reaksiyonun bir türü olan füzyon ( kaynaşma ) sonucu evrene ısı ve ışık salarlar. sonsuz evren, sonsuz miktarda yıldız, ısı ve ışık demektir. bu durumda evren'in ( ya da boş! uzayın ) en azından bu kadar karanlık ve bu kadar soğuk ( yaklaşık olarak -269 cantigrat derece ) olmaması gerekirdi.

hûlasa ne kaynaklar ne zaman ne de evren, sonsuz değil.
    Samsaq 25 Temmuz 2016