• -1

Neden evrenin şuan olduğu halinin var olmamıza sebeb olduğunu düşünürüz ?

• -1
    Nasıl bir üçgen çizdiğinde içaçısının 180 derece olmasına karar veremiyorsan bir insan yaratacağında o insanın bir bilince sahip olup olmayacağınada karar veremiyorsun . Ya evren düşündüğümüz kadar mükemmel değilse , sadece olması gereken kurallara ve sisteme bağlı bir yanılsama ise ? Ya yaratıcı zekanın yapabileceği tek seçim ,evreni yaratmak yada yaratmamak ise ?
  • -2
    Çünkü biz şuan varız ve evreni de şuan olduğu kadar görebiliyoruz
    Çok açıklayıcı oldu .
    evren mükemmel değil de kurallara dayalı ise ben şunu düşünürüm; kurallar ne kadar da mükemmelmiş.
    osmancan doğan 13 Temmuz 2016
    Çünkü insanoglu megalomandir.
    Murat Aktaş 14 Temmuz 2016
    Hocam eğer yanlışım varsa düzeltin... Benim düşüncem bildiğimiz bütün evrende kendi bilinciyle karar mekanizmasına sahip tek "şey" insan. Geri kalan herşey havyan bitki gezegen uzay vs. Kainatın varoluş denklemine uygun olarak bir harmoni için de hareket ediyor. Bu denge durumunu bozan tek unsur insan... Bu noktada objektiflikten çıkıp biraz dini boyutta yaklaşmak istiyorum. Herşey mükemmel dengede ve bunu kur'an ı Kerim'den ayetlerden vs. Okuyabiliyoruz. Sadece iyi kötü sevap günah gibi olgular için evren insanı yarattıysa....? Bu karmaşık durumu kabul edersek yaratıcının seçeceklerinin daha kompleks olduğunu varsayabiliriz...? Siz ne dersiniz
    serhan gulsun 15 Temmuz 2016
  • -1
    Evrende bilince sahip tek canlı insan ise eğer gerçekten çok boktan bir tercih yapmış olmalı evren . Ben bu konularak dini açıdan yaklaşmayı doğru bulmuyorum çünkü bu insanın muhakeme yetisini doğrudan etkiler . Metafiziksel açıdan bakmak yada felsefi bakmak daha verimli olur .
    Bir taş oluşurken zamandan, doğadan, bizlerden ve yaşamdan pay alır, büyüyerek ve küçülerek bazen ayağımıza takılarak bazen önümüze engel olarak çıkar. Evrenin şuanki hali ve bizler sadece benlik olarak varız diyemeyiz, Dna'mızda, hastalıklarımızda ve alışkanlıklarımızda dahi o taşın etkisi var. Bu sorunun cevabi fikrimce sorusundan ayrı değil...
    özlem 29 Temmuz 2016
    bu günümüzde yapılan bilimsel çalışmların sonucuna ne kadar güven duyduğumuzla alakalı diye düşünüyorum. evrimsel süreçten bakacak olursak; evet belki evren mükemmel değil de milyarlarca kez deneme yanılma yoluna başvurarak canlının oluşumuna sebebiyet verdi. milyarlarca ve hatta daha fazla tesadüfi deneme. bu onu bizim algıladığımız şekilde mükemmel yapar mı yapmaz mı?
    gözde 18 Temmuz 2017