Geçmişe gitmek ve geçmişi değiştirmek mümkün mü?

Yukarı
    Kaan Çelik 12 Temmuz 2016
    Sus cahil.
    Emre G. 12 Temmuz 2016
    +1 , belirsizlik ilkesini ve paralel evrenler teorisini referans alırsak ; X evrenin de geçmişi değiştirdik ve bu değişiklik sonucu Y evreni oluştu . X evreninde ki geçmişi değiştirdikten sonra geldiğimiz zamana döndüğümüzde yani geleceğe gittiğimizde Y evreninin geçmişine mi yoksa Y evreninin geleceğine mi gitmiş olurduk ? Yoksa sadece X evreninin bir türevi olan bir periyoda mı giderdik ?
    geçmişe gidilemez ancak gözlemlenebilir. matematiksel olarak yanlış hatırlamıyorsam 200.000 km uzaklıktan dünyaya baktığınızda dünyanın 1 sn önceki halini görüyorsunuz. geçmişe yolculuk diye bir şey yok. geçmişi değiştirmek diye bir şey yok. sadece teorik olarak eğer gidilip değiştirilebilseydi bu farklı bir paralel evren yaratabilir deniyor. geleceğe dönüş filminde olduğu gibi. ama bu geçmişin değiştirilemez olduğu gerçeğini değiştirmiyır.
    Murat Aktaş 12 Temmuz 2016
    Yav hehe
    Emre G. 12 Temmuz 2016
    Her şeyin ışık hızına ve algılama hızına baglı oldugu evrende ışık hızına yaklaştıkça zamanın da yavaşladığı ve zamana göre geride kaldığımız gibi bir bilgi okumuştum, aklıma şu soru geliyor biz zamanın mı gerisinde kalıyoruz yoksa algılarımızın mı?
    İlkhan Cihan 12 Temmuz 2016
    Bence, zaman harekete bagli bir boyut oldugu icin diger boyutlar gibi negatif yonde de ilerlemek mumkun degildir, bir nevi islenmis oldugu icin degistirilebilirligi yokur, nasil cisimsel boyutlarda maddeyi tamamen yok edemiyorsak zaman boyutunda da mevcut ani yok edip yerine yenisini koyamayiz, ancak gozlemlemek mumkundur.
    Arif Hikmet Saydan 15 Temmuz 2016