Eğer evren sonsuz değilse, bu onun başka bir şeyin içinde olduğu anlamına gelir. O da başka bir şeyin. Bu böyle sonsuza kadar gider. Kainatın sonsuz olmaması imkansız değil mi?

Emin Akben 04 Temmuz 2016
    Daha da açarsak; ya yoktan var edilmiş bir ilk an var ki bu tanrı olgusunu gündeme getirir. Ya da kainat sonsuz ve bu olma ihtimali olan her şeyin mecburen var olmasını gerekli kılar. Sizce bir şeyin sonsuz olmaması imkansız değil mi?
    Emin Akben 04 Temmuz 2016
    Bende bunun üzerine düşünmüştüm ve evrenin sonuna gitmekle, ilk anına dönmeyi düşünmek oldukça benzer geldi. "Patlama olmadan önce, evren yokken ne vardı?" sorusu bizi hiçlik kavramına götürürken, "Evren sonsuz mu?" sorusu ise sonsuza götürüyor. İkisini de kavrayabileceğimizden şüpheliyim. Hiçliği hiçbir zaman anlayamayız çünkü var olan canlılarız. Varoluşu biliyoruz çünkü algılayabiliyoruz, ancak hiçliği algılayabiliyor olsaydık var olmuş olurdu.
    Sonsuzluğun olduğundan ise hiçbir zaman emin olamayız. Dediğiniz gibi evrenin sonlu olduğunu bilseydik, evrenin başka bir şey içinde olduğunu düşünecektik ve böyle bir döngü olacaktı.
    Gözün görme, kulağın işitme aralıklarının olması gibi belkide aklımızın sınırı hiçlik ve sonsuz kavramı arasındadır. Umarım daha iyi fikirleri olan arkadaşlar vardır.
    Arda Tara 04 Temmuz 2016
    Herşeyin bir olma olasılığı vardır fakat İmkansız diye birşey yoktur . Varolmak , hiçliğe spontane yorumlar yapabileceğimiz gerçeğini değiştirmez . İnsalık, olma olasılığı çok düşük şeylere bazen bilinçsiz olarak imkansız der . Ama tüm parametleri göz önüne aldığımızda , imkansız kavramının gerçeklikten daha az olası olduğunu görürüz . Eğer olasılık ve imkansız kavramlarını hiçlik ve varlık kavramları ile senkronize birşekilde düşünebilirsek bence her iki kavramıda zihnimizde tartabiliriz. Ki insan beyni temel olarak bunu yapabilemek için evrimleşmiştir .
    belki de kendi evrenimizdeki yasalar gibi düşündüğümüz için cevabı bulamıyoruz bir yaratıcı gizli kalmak ister o yüzden bizim aklımıza bir sınır koyulmuş .
    Çağatay Açıkgöz 04 Temmuz 2016
    Sınıra gittiğinde yine bir boşlukla karşılaşacaksın ve bu boşluk evren havuzu olacak. Ben bu boşluğun higgs alanı dışında olduğu düşüncesindeyim. Yani gidip kendimizi öldüremeyiz farklı bir evren ya da paralel evrende. Ayrıca sonsuza kadar böyke gider demişsin lakin evren havuzunun bir sınırı yoksa ne olur? Yani Hiçlik yok ise...

Kemal Göçmen'in de söylediği gibi imkansız diye bir şey yok. Olasılıksız ya da olasılık dışı diyebilirsin ama bu ASLA olamaz diyemezsin.

Evren zaten sonsuz değil, bu demek istediğin "evren sınırsız" değilse demeliydin. Kısaca geçmek gerekirse insan sonunu göremediği, ya da ulaşamadığı şeylere sonsuz der lakin biz bunu sınırsız olarak akıyoruz. SONSUZ DİYE BİR ŞEY YOKTUR.
    Ahmet Tunç 05 Temmuz 2016