• +1

Evrim teorisinin temoninamiğin 2. yasası ile çeliştiği yanılgısı . Vede evren dahil düzensizliğin artış göstermesinin sebebi . Nede herşey daha karmaşık bir hala gelmek zorunda ?

• +1
    Soruyu anlamadım ama değindiğin konular güzel. Evet, termodinamiğin 2. yasasının yanlış yorumu yüzünden canlılığın, entropinin doğal artışına uymadığı yönünde bir argüman var. Dağınık, düzensiz, cansız atomların ve moleküllerin, zamanla kendi kendilerine tesadüflerle biraraya gelerek düzenli ve daha karışık proteinleri oluşturamayacağından bahseder. Çünkü entropi yani düzensizliğin ölçütü her zaman artış göstermesi gerekmektedir. Bu önerme evrenin kapalı bir sistem olarak yorumlanmasından dolayı yanlıştır. Hatta rosetta uzay aracının taşıdığı Philae, göktaşında karmaşık organik bileşikler bulmuştur. Evet bu bileşikler lab ortamında gerekli maddeler verilince ve bekleyince oluşmaz, başka enerjiler gerekir. Bu da sistemin açık sistem olarak yorumlanması gerektiğini gösterir. Canlılık kavramı ve evrimsel süreç entropi yasalarıyla çelişmez.
    Vide supra 02 Temmuz 2016
  • +1
    evren entropiyle(bigbang)başlamıştır. evrende süregelen zaman boyunca entropinin neden tersi yönde işmediğini merak ediyorsunuz sanırım son soruda yani neden zaman +düzensizlikte artış paralelliği var ? bu soruyu sormak aslında neden yer çekimi var; yer neden itmiyor ? sorusuyla aynı. evreni yazan yasaları sorguluyorsunuz. neden bu fizik kuralı seçilmiş bu iş için. fakat hayal dünyamız evrenin sonsuzluğunun dışında başka sonsuzlarda belki başka fizik kuralları hakimdir mesela entropinin zamanla ters orantılı olduğu bir evren hayal edin. bu sadece içinde bulunduğumuz evrenin yapısı tıpkı içinde bulunduğunuz bedeni sizin seçmemeniz gibi evrenimizi de seçemiyoruz(eğer başka evrenler varsa:)) diğer sorunuz evrim entropiye aykırımıdır ? bir biyolog fizik ve evrim aşığı olarak şunları söyleyebilirim: bana göre biz canlılar evrenin bilinçli atomlarıyız yani canlılığın ortaya çıkışını 'evrenin evrimi' olarak görüyorum. cansızlığın bilince evrimi... diğer bir değişle evren kendini anlamak istiyor.bunun içinde son model bir bilinç süregeliyor. bbu bir evrimdir ve entrpoiye karşı bir oluşumdur. biyoloji derslerinden hatırlarsanız anabolizma entropinin zamanla ters orantılı işlediği bir durumdur.
    sevim 21 Temmuz 2016
  • +2
    @sevim , Entropi evrime aykırı değildir biliyorum sadece öyle bir yanılgı vardıda ona dikkat çekmek istedim .
  • +1