24 ayar matematikle fizik düşünmek

ERDEM EMRE 04 Şubat 2014
    Kuantum mekaniği konusunda çok çalışmak gerekir. Ama, içimden bir ses bana bunun her şeyin çözümü olmadığını söylüyor. Bu teoriyle birçok şey açıklanıyor; ama hala O'nun sırrını çözebilmiş değiliz. Ben yine de, O'nun zar atıp kumar oynadığını, hiç mi hiç zannetmiyorum.
    furkan can kaygisiz 04 Şubat 2014
    bakın matematik öyle bir buluşdur ki hayatımızın ister istemez herseyine matematik hakimdir . herseyin matematiksel açıklaması vardır. pekala kuantum mekanigi matematigin neresindedir aslında matematigin bir dalıda kuantumdur ve kuantum bir hayal gücünden ibarettir. örnegin mantım bizi sadece A dan B ye götürebilir ama hayal gücü ise heryere. eger biz insanoğulları bir kum tanesinin sırrını çözmeye basarsaydık, bütün dünya nın sırrını çözmüş olurduk. daha biz çesitli evrelerdeyiz üzgünüm ki biz daha bir kum tanesinin sırrını çözemedik ama bizden sonra ki nesil eminim ki zamanda yolculugu bile gerceklestirebilicek evrede olabilirler... peki biz nie zamanda yolculugu yapamıyoruz die sorucak olursak hem o teknolojiye sahip degiliz hemde biz ilkel varlıklarız...
    furkan can kaygisiz 04 Şubat 2014
    Bana göre sadece matematiksel işlemlerle evren keşfedilemez.En basitinden matematik dışında kullandığımız bir çok yöntem bu zamana kadar olmasaydı.Şimdi ne uzayın genişlediğini ne de galaksilerin mesafelerini,ışığın bükülmeye uyarladığı ilerleme davranışını bulamazdık.Yani demem o ki Albert Einstein,Issac Newton nasıl önemliyse Edwin Hubble,Arthur Eddington da öyle önemlidir Fizik için.
    Onur ARI 06 Şubat 2014
    ilk çağlarda dünyanın tepsi gibi olduğuna inanıyorlardır. Dünyanın yuvarlak oluşu onların için bi saçmalıktı. Babilli gök bilimciler ise dünyanın yuvarlak olduğuna inanıyorlardı. Şimdi ise ışık hızının geçilemeyeceğine inanıyorlar. ışık hızı geçilir mi bilmem ama bildiğim birşey varsa o senin hayal gücün ve aklını kullanabilme yeteneğindir. Matematik de fizik de senin hayal gücüne ve yeteneğine bağlıdır. Belki bir denklemle evrenin sırrını çözebilirsin(sır diye neyi kastettiğine bağlı) ama unutma ki sırları öğrenmek ya da bulmak yeni sırlar ve yeni meraklar uyandırır.
    serhat uruk 17 Şubat 2014