0

Şimdi Cengiz bey ya siz beni anlamıyorsunuz ya da yukarda sorulan soruyu anlamadınız. Soru “Herhangi bir referans noktasını baz almadan fiziksel olayları yorumlamak mümkün müdür ?” Biraz ders işleyelim vikipedia falan değil gerçek kaynaklar kullanalım. Öncelikle Konuyu iki başlıktan ele alalım. 1- Klasik mekanikte eylemsiz referans sistemlerini bildiğinizi var sayarak çok üstünde durmayacağım. 2- Kuantum mekaniğinde eylemsiz referans sitemleri üzerinde duralım. Şimdi arkadaşımızın sorusu üzerinde örnek verelim; treni ve taşı tipik A° yarı çaplı bir yörüngede dolanan bir elektronun gözlememek istediğimizi var sayalım. Bunun için çözme gücü A°\'dan daha iyi olan bir resimleme yöntemi kullanılmalıdır. Fakat her hangi resimleme yönteminde çözme gücü kullanılan elektromanyetik ışığın dalga boyu ile sınırlıdır. O halde frekans v=(c/λ)≅3×〖10〗^18 Hz\' den daha büyük olan bir ışık kullanılmalıdır. Bu durumda gelen fotonun enerjisi hv ≅1,23 × 〖10〗^4 eV olmalıdır. Buna göre bağlanma enerjisi 13.6 eV olan hidrojen atomu elektronun fotoğraflanabilmesi için, atom 〖10〗^4 eV enerjili fotonlar ile bombardıman edilmelidir. Elektronun konumunun ölçülmesi süratin tedirginmesi pahasına yapılır. Bu da gerçek konumun belirlenmesini etkiler. ==NOT: Fiziksel değişken nedir? Sistemin ölçülebilir bir özelliğidir o halde, bir fiziksel değişkenin ölçülebilir olması şart; ölçülebilirse anlamlı, aksi halde anlamsız. Demek ki, fiziksel değişkenin anlamı, ölçülebilir olmasından yatıyor örneğin bir \"parçacığın konumu\" ifadesi, \"parçacığın konumu\" \'un ölçülebileceği uygun bir deney tanımlanabiliyorsa anlam taşır, aksi halde taşımaz.== Buna göre; bir ψ(r ⃑,t) durumunda yani değişik durumlarda veya aynı durumun farklı anlarındaki sapmalar için bu eşitsizlikler geçerli değildir. 〖(∆A)〗_ψ \'ye, sistem

celal 7 yıl önce 0
0