evrensel çekim kuvveti olmasaydı gezegenler kendi etrafında döner miyid

esra içaçan 21 Haziran 2016
    Kütleçekim kuvvetinden mi bahsediyorsunuz?
    mustafa okat evet
    esra içaçan 21 Haziran 2016
    Kütleçekim kuvveti olmasaydı gezegenler, yıldızlar hatta bildiğimiz anlamda madde var olmazdı. Kütleçekim kuvveti atomları bir araya getiren kuvvettir. Bir araya gelen atomlar yine kütleçekim kuvveti ile birbirlerini sıkıştırmışlardır. Çok fazla atom bir araya gelince çekirdekte kalan atomlar çok sıkışmış, çok ezilmiş ve nükleer reaksiyona başlayabilecek duruma gelmişlerdir.
    teşekkür edrim
    esra içaçan 21 Haziran 2016
    Rica ederim. Umarım bilgilerim yanlış değildir.
    Mustafa Okat 21 Haziran 2016
    Olaya biraz sığ bakarsak, gezegenlerin sahip oldukları atmosferlerinin, oldukları yerde kalabilmesi (yerküreye düşmemesi) için, gezegenin kendi etrafında dönmesi gerekiyor ki kütle çekim kuvveti tarafından yerküre, atmosferi yerküreye çökecek kadar çekemesin. Tıpkı, yapay uyduların dünyaya düşmemelerinin sebebi, dünyanın etrafında dönmeleridir. Dönmezlerse, çakılırlar.

Bu düşünce sadece kendi kendime gezegenlerdeki fiziksel yapıyı tartarak oluşturduğum bir düşüncedir. Yanlış olabilir. Zira örneğin kutupların ortasındaki atmosferin neden orada durabildiğini bu düşüncem açıklayamamaktadır. Yanlış değilse bile eksik bir düşünce olduğu kanısındayım. Paylaşmamın sebebi, tamamen ufuk açıcı bir yanının olduğunu düşündüğümdendir.
    Cihan Şenyüz 21 Haziran 2016
    Olaya biraz sığ bakarsak, gezegenlerin sahip oldukları atmosferlerinin, oldukları yerde kalabilmesi (yerküreye düşmemesi) için, gezegenin kendi etrafında dönmesi gerekiyor ki kütle çekim kuvveti tarafından yerküre, atmosferi yerküreye çökecek kadar çekemesin. Tıpkı, yapay uyduların dünyaya düşmemelerinin sebebi, dünyanın etrafında dönmeleri gibi... Dönmezlerse, çakılırlar.

Cihan Şenyüz 21 Haziran 2016
    Eğer Dünya kendi etrafında dönmeseydi atmosfer basıncımızın yoğunluğu illa ki artardı ancak şu anda atmosfer zaten zeminin bir tık üstünde mevcut. Hatta toprak içerisinde, girebildiği her yerde atmosfer mevcut.