Gezegenlerin çekim alanlarından faydalanarak uzay araçlarına ivme kazandırabilir miyiz?

Furkan Köroğlu 18 Haziran 2016
    Kendi düşüncemi söyleyeceğim. Aslında kütle çekimi, iki farklı cismin birbirlerini merkezlerine çekmeleri gibi bir şey basitçe, diğerine göre nispeten daha hafif bir cismi bıraktığımızda büyük cisme doğru ilerlerken eğer ki cisimlerin çarpışmasını engelleyebilirsek, mümkün olabilir. Ve burada cismin yörüngede olup olmadığı da önemli.
    Burak Köroğlu 18 Haziran 2016
    Ever kazandırabilirsin , nitekim yapılan da budur. Derin uzay görevlerinde Uzay araçlarının yakıt tasarufu için bu metod kullanılır. Mesela Rosetta Uzay aracı önce Mars , sonra da Dünya'nın çekim alanından faydalanarak 67P Kuyruklu yıldızına uğlaşmıştı :)
    Denis Kaya 18 Haziran 2016
    Gezegenler Güneş sisteminde yolculuk ettiği için- konumları sabit olmadığı için- Dünyadan radyo sinyalleri ile insansız uzay araçlarına Gezegenlerin en son durumdaki konumlarına göre yön verilerek, bu ivmeden faydalanılıyor.
    Devrimci Hareket 19 Haziran 2016
    Gezegenler Güneş sisteminde yolculuk ettiği için- konumları sabit olmadığı için- Gezegenlerin en son durumdaki konumlarına göre, Dünyadan radyo sinyalleri ile insansız uzay araçlarına yön verilerek, bu ivmeden faydalanılıyor.
    Devrimci Hareket 19 Haziran 2016
    Merhaba,

Bu zaten kullanılan bir yöntemdir. İyi bir zamanlama ile yakıt kullanmaksınız ya da minimum yakıtla uzayın derinliklerindeki hedeflere ulaşılabilir.

Şu kaynakta durumu özetleyen çok güzel bir çizim var; http://solarsystem.nasa.gov/basics/grav/primer.php

Çizim; http://solarsystem.nasa.gov/basics/grav/bsf16-23a.gif
    Cihan Şenyüz 19 Haziran 2016
    İzlediysen Marslı filminde de marsa ger
    Tayyip Sadan 20 Haziran 2016
    İzlediysen Marslı filminde de mars a geri donmek için dunyanın çevresinden dolaşarak çekim kuvvetinden yararlandılar :D
    Tayyip Sadan 20 Haziran 2016
    evet kazandırabiliriz yörüngelerine girerek
    esra içaçan 21 Haziran 2016
    O halde gezegenlerin çekim alanlarından faydalanarak uzay araçlarını ışık hızına cıkarabiliriz.Böylece einsteinın maddelerın ışık hızına ulaştıgı andaki teorilerini deneye dökmüş olabilir ve neler oluyor görebiliriz ?
    Furkan Köroğlu 01 Temmuz 2016
    Işık hızına çıkabilmemiz için iki kütle arasındaki fark büyük mü küçük mü olmalı tam olarak bilemiyorum ancak iki durumda da cisimlerim birbiri arasındaki çekimi ayarlamanın zorlaşacağına inanıorum; ve bu ayarlama yapuldığında hız kaybetme olasılığı yüksek gibi gelior..
    yunus akçalı 02 Temmuz 2016
    Gezegenlerin birinin çekim alanı ivmeni artırıyorsa diğerleri de düşürecektir. Ama bir sürü ihtimalin (ortak kütle çekim yörüngelerinin ışık hızına ulaştırabilecek potansiyelde olması gibi zor ihtimaller) gerçekleşmesiyle neden olmasın. Mümkündür ama imkansıza yakındır.
    Serdar Dilmen 02 Temmuz 2016