Evren mekan olarak sonsuzmudr? Eğer sonsuz bir şey nasıl genişler? fikirlerinizi alabilirmiyim

Mazhar Akyoldaş 02 Haziran 2016
    Evrenin bir başlangıcı olduğuna inanıyorsak bir sonu olacağına da inanmak durumundayız.Fizikte buna entropi deniyor.Bu termodinamiğin ikinci yasasıdır.yani baslangıçta kararlı,düzgün,intizamlı olan bir sistem zamanla daha az kararlı daha az düzgün ve daha az intizamlı olacaktır.kısaca yıpranacaktır.bu başlangıçta çok sıcak ve yoğun halde, ancak zamanla soğuyup bu günkü sıcaklığına(-270°) ulaşmış olan evren icinde geçerli.Evren genişlemekte olduğundan ve bu genişlemede sıcaklık değerinin giderek azalması söz konusu olduğundan,entropi de zamanla hep artış göstermektedir.Fiziksel açıklama kısaca böyle.
    Fizikist 05 Haziran 2016
    Evrende sonsuz olan hiçbir şey yoktur. Evrenin kendisi de sonsuz genişlikte değildir. Fakat evreni kapalı bir küre gibi de düşünemeyiz. Bir sınır anlamında evrende bir şey bulunamaz. Evrenin çok boyutlu olmasından kaynaklı bir durum.
    sonsuz oluyor olması mekansal ve boyutsal bakımdan zaten bir genişlik belirtmez mi ? Belki de bir gözlemde a noktasında gördüğümüz cismi daha sonra b noktasında gördüğümüz için genişliyor diyoruz.
    Yunus Çördük 20 Haziran 2016