"Merak etmek" üzerine bilimsel yaklaşım var mı? Eğer var ise bunun açıklaması nedir?

Seçkin Keskin 15 Mayıs 2016
    Peki cevabınız doğrultusunda "merak etmek" bir canlı davranışı mıdır? Yoksa doğal bir akış mıdır? Cevabınız bana canlılık özelliği olduğunu düşündürdü.
    Seçkin Keskin 16 Mayıs 2016
    Benim düşüncem şu yönde enerji varsa merak da var. Şöyle düşüncelerimi belirteyim; Canlının en küçük yapısını düşünersek, hücreler bölünerek yaşamlarını devam ettirmeye çalışan en küçük birimimiz. Bu birim biyolojik olarak birleşmeler, bölünmeler vs. ile bedenimizi oluşturmakta ve biz de bedenimizin davranışları sonucu bir hayat sürdürme gayreti içerisindeyiz. Üreyip neslimizin devamı için çaba göstermekteyiz. Hücrenin de en derinine girersek bu oluşumları başlatan bir DNA mevcut. Bu DNA içerisinde de çeşitli atom yapıları olduğunu düşünürsek aslında tüm oluşumumuzu bu atomların arasındaki bağlar sonucu meydana geldiğini düşünebiliriz. Yani özümüzde cansız bağlardan meydana gelen bir form olduğumuzu düşünmekteyim. Bütün evrenin bir enerji akışı halinde olduğu ve bizimde bu enerji akışı içinde bir enerji akışına sahip olduğumuzdan, "Merak Etmek" evrendeki bu enerji bağının bizde ki etkisi olduğunu düşünmekteyim.
    Seçkin Keskin 17 Mayıs 2016