• +1

merhaba arkadaşlar.Uzay neden karanlıktır? Cevabınızı merakla bekliyorum bayyyyyyyy

feyza çalbıyık 14 Mayıs 2016
  • +1
    bence evren sonsuz olduğu için
    feyza çalbıyık 14 Mayıs 2016
  • +2
    Karanlık aslında ışığın yokluğudur. Işığı görebilmemiz için ise ya direkt ya da bir cisimden yansıyarak gözümüze gelmesi gerekir. Bomboş uzayda ışık gözümüze gelmediği için (Herhangi bir cisimden gelen ışığı görüyoruz, orada cismi görüyoruz onun haricinde kalan her yer ise karanlık) karanlık görüyoruz.
    Mustafa Okat 14 Mayıs 2016
  • +1
    Işığın olmadığı yer karanlıktır değil mi. Uzayda ışık var aslında ama yansıma yapmadığı için uzay boşluğundan ışık gelmiyor. Eğer uzay boşluğunda küçük küçük toz parçaları olursa her birinden ışık yansıyacağından uzay karanlık olmazdı. Açıkçası ben böyle düşünüyorum ama ne kadar doğru bilmem, fizikçi değilim sonuçta :D
    Mustafa Uğuz 15 Mayıs 2016
    Konu ışığı görmek olduğu için ben direk ışık dedim. Görülebilir ışık diyelim o zaman. Görülebilir ışık kaynağından ya da yansıdığı bir cisimden gözümüze geliyorsa görürüz.
    Uzay boşluğu normalde metreküp başına 3-55 molekül içerir. Bu da gerçek anlamda boşluktur. Bu yüzden bir yıldızı küçük bir nokta olarak görebiliriz. Ancak bir nebulada metreküp başına molekül miktarı 30-40 moleküle kadar çıkabilir bu sayı (Dünya'da bir metreküplük alanda Kozmik Anafor'a göre 33.000.000.000.000.000.000.000.000 molekül var). Ve biz doğru teknikler kullanarak yıldızın etrafındaki nebulayı görebiliriz. Çünkü metrekare başı 30-40 molekül de olsa ışığın çarpıp yansıyabileceği bir malzeme var. :)
    Mustafa Okat 15 Mayıs 2016
    Bir de şunu eklemek istiyorum, bir odayı aynı ton kırmızı boya ile boyasam, ışık ve yansıma faktörlerini de minimize etsem (Her duvara aynı miktarda aydınlık vursa), ışığı görmenize rağmen kendinizi boşlukta gibi hissedersiniz. Duvarların mesafesini, zemini, tavanı idrak edemezsiniz. Çünkü görmek aslında ışık ve renk farklılıklarını işlemektir. Mesela siyah aslında cismin üzerine düşen ışığı soğurduğu anlamına gelir. Üzerine gelen ışığın %99'unu soğuran bir maddeyi (Hatta öyle bir madde yok ama %100 diyelim) görebilirsiniz. Aslında maddeyi göremeseniz de şeklini ve biçimini idrak edebilirsiniz. Elbette ışığı soğurduğu için bir derinlik algısı oluşmaz ama çevresinden gelen ışığa göre cismin neye benzediğini idrak edebilirsiniz.
    Mustafa Okat 15 Mayıs 2016