BİR ELMAYI IŞIK HIZINDA KARADELİĞE FIRLATSAK ELMA MI KARADELİĞE YOKSA KARADELİK Mİ ELMAYA DÜŞER?

AYTAÇ TİRYAKİOĞLU 09 Mayıs 2016
  • +3
    Işığın bile kara deliklerden kaçamadığını hesaba katarsak elma kara deliğe düşer.
    Emre BİLGİN 09 Mayıs 2016
  • +1
    durağan haldeki cismin toplam enerjisi e=mc2 şeklindedir. zira v=0 olduğunda lorentz katsayısı 1 olur. c dönüşüme uğramayacağına göre, aslında

e= m'c2’dir.
    m'= m0/(1/(karekök(1-v2/c2))) şeklindedir. (m'= cismin hareket halindeki kütlesi, m0= cismin durağan kütlesi)

bu formülden açıkça görülmektedir ki v, c'ye yaklaştıkça m' büyümektedir.
    v=c durumunda ise
    m'= sonsuz olur.
    Eeeee ???
    Elmanın hızı arttığı için, kütlesinin (daha doğrusu momentumunun) arttığını bu nedenle karadeliği çektiğini mi? Düşünüyorsunuz.
    SONSUZ KÜTÇ
  • +1
    sonsuz kütlede olan tek cisim ne olabilir diyorum bide öyle sorayım
    YANİ OLMADI DİYE İMKANSIZ MIDIR IŞIK HIZI SİZCE
  • +1
    Hayır değildir einstein da düşünce deneyleri yapardı ve daha bir çok bilim adamı da.Saten düşünce deneylerinin amacı budur:"Deneyle yapamadıklarını hayalinde yaparsın.".Eğer soruna gelecek olursak bir kara delik etrafındaki evreni ikiye katladıysa ışıkta evrende gittiği düz vektör çizgilerinin ters dönmesinden dolayı kara deliğe doğru çekiliyor ise attığın elmaile kara delik büyük ihtimal kısır döngüye girer eğer birbirleri içine düşüp evrenin merkezindeki gibi bir karadelik oluşturmazlar ve aralarında belli bir mesafe kalır ise aralarındaki evren tekrar tekrar katlanmaktan dolayı ya bir üst boyuta geçer ya da tekrar katlanıp bir daha katlanınca eski haline döner benim aklıma şuan için gelen sonuçlar bunlar eğer daha fazla şey gelirse söyerim belki bir ihtimal daha evren de yırtık oluşturabilirler einsteinın çarşaf açıklamasını bilirsin belki de çarşaf yırtılır kim bilir ki...
    Doğukan Işlakca 10 Mayıs 2016
  • +1
    Uzay zaman sürekliliğini de bozabilirsin bir ihtimal
    Doğukan Işlakca 10 Mayıs 2016
  • +2
    Bence;

Bırakın elmayı, fırlatılan elmadan çok daha büyük kütleler çok daha yoğun bir momentumla zaten karadeliklere düşüyor.
    Evrenin katlanması veya birbirini çeken sonsuz kütleler ortada yok. Gözlemlenmedi.

Zaten "sonsuz" kelimesi; sadece aşırı çok büyük yani ölçülemeyecek kadar büyük bir çokluğu ifade etmiyor.
    Kısır döngüyü de ifade ediyor. Yani siz ne kadar hız verirseniz, o kadar dirençle karşılaşıyor,hızı dengeleyen direnç artıyor.
    Tabii bu yaklaşım, "esir" benzeri bir ortamı gerekli kılıyor temelde. Ya da en azından Higgs alanı işe yarayabilir.

Işık hızının madde için imkansızlığı buradan kaynaklanıyor.
    Hiç bir paraşütçünün, atlayıştan belli bir saniye sonra (12 saniye diye biliyorum. Yüzey alanı sabit kalmak şartıyla) hızının arttığını duydunuz mu?
    Yüzey alanı değişmediği sürece, hızı sabitlenir. Daha fazla ağırlık verseniz de değişmez .

2 boyutlu da "yüzey", 3 boyutlu da "hacim", 4 boyutluda da "kütle" benzer işleve sahip gibi...

Anlayacağınız şekilde; paraşütçüye hız verdikçe, yüzey alanı artıyor: Ne kadar hız= o kadar yüzey alanı. (Aralarındaki ilişki doğrusal, artimetik ya da geometrik olabilir. )

Kütle ve hız içinde benzer ilişki var. (Bence "zaman" ile "hız (v)" ters simetrik boyutlar)

Ancak eğer kütleyi uzamsal boyutlarından mahrum ederseniz (paraşütçünün yüzey alanını küçültürseniz) aynı enerjiyle hızlanmasını sağlayabilirsiniz.

Hiç direnç görmemesi için de alanın (yani kütlenin) sıfırlanması gerekiyor. Buna "tekillik" diyoruz. Hiç uzamsal boyut yok. Tabii biz bu aşamadaki nesneyi, 3+1 yapımızla saptayamıyoruz.

Olay bu kadar sade ve basit.
    Bu nedenle aynı anda ikisi birden olmuyor. Olmaz da.

Işık hızına kütleli nesnelerin çıkamaması ile alanı aynı olan paraşütçülerin belli bir aşamadan sonra hızlanamaması; temel de aynı ilkelere dayanıyor bence.

Siz alanı değiştirmeden, hızı artırmaktan söz ediyorsunuz.
    Sizce birinden vaz geçmeden diğerini ne derece yapabilirsiniz? Bir üst sınırı olması gerekmiyor mu?

• +1
    soru aslında mantık hatalıdır elmayı ışık hızında atıyorsan o elma değil ışıktır artık bi esprisi var mı ekstra sorunun belki ben anlayamamış olabilirim
    Yasin İlhan 10 Mayıs 2016
  • +1
    :D varmak istediğim düşünce deneyinden saptık öyle bakacak olursak her cisim momentum kazanmamış ışık mıdır ? senin bakış açından baktım :D
  • +1
    Günümüz fizik kurallarına göre kütlenin sonsuz olması mümkün değil, bu da şu anlama geliyor: v=c olamaz. Ama tekrar yinelemekte yarar var: günümüz fizik kurallarına göre söylüyoruz bunu. Gelecekte bilim adamları evrenin sırlarını çözdükçe bu hızın aşılması da mümkün olabilir. Ayrıca yuklarıda verilen bazı yanlış bilgileri düzeltmekte yarar var. Eylemsizlik kütlesi (durgun kütle) sıfır olan tek parçacık foton değildir. Gluonlar ve henüz kesinleşmese de nötrinolar da kütlesizdir. Varlığı henüz kanıtlanamayan fakat varlığından neredeyse emin olunan graviton parçacığı da kütlesiz olarak kabul edilir.
    Kütle demek kuark demekte değildir. Kuarklar atom kütlesinin %1-2 sini meydana getirirler. Kütlenin kaynağı atom çekirdeğini bir arada tutan enerjidir.
    Mehmet Ali 11 Mayıs 2016