ışığın parçacıkları foton bu bilinmekte fakat ısının bi parçacığı var mıdır varsa özelliği nedir?

hüseyin can 12 Nisan 2016
    Isının parçacığı da fotondur. Isı fotonlar ile taşınır yani ışığı oluşturan parçacıklarla aynı parçacıktan bahsediyoruz, sadece dalga boyu farklıdır. Yani aslında ısı da ışıktır. Öreğin termal kameralar bizim göremediğimiz bu ışığı görür. yani aslında sıcak olan her şey ışıma yoluyla ısı yayar, yani bizim göremediğimiz kızılötesi ışınlar. Mesela termal kamera ile karanlıkta bir insana baktığımızda ekranda o insanın ışık kaynağı gibi parladığını görürüz. Bunun sebebi insan vücudunun dışarıya foton yaymasından dolayıdır. Buraya kadar anlatmış olduğum radyasyon ile ısı taşınımı idi. Konveksiyon ve kondüksiyon ile ısı taşınımı da yine fotonlarla olur. Örneğin biri soğuk diğeri sıcak iki cisim temasta olsun, Bu cisimler arasındaki ısı akışı da atomların fotonlar vasıtasıyla enerjilerini birbirlerine aktarması sonucunda gerçekleşir. Yüksek enerjili yani sıcak atomlar, fotonlar vasıtası ile enerjilerini düşük enerjili soğuk atomlara iletirler. Soğuk atomlar gelen bu fotonlarla enerji kazanırlar ve titreşimleri artar yani bizim hissettiğimiz şekliyle "ısınmış" olurlar.
    Mehmet Ali 16 Nisan 2016
    Isının parçacığı foton değildir. Hatta ısının bir parçacığı yoktur. Sıcaklıkları birbirinden farklı iki cismi yan yana getirdiğimizde ısı iletimi fotonlarla değil fononlar ve serbest elektronlarla olur.
    Cengiz 16 Nisan 2016
    Güneşin milyonlarca kilometre öteden bizi nasıl ısıttığını düşünüyorsun? Bu arada fononlar ve serbest elektronlarla ısı iletimi de doğrudur. Örneğin metalin bir ucunu ısıtmaya başladığımızda ısı metalin diğer ucuna da ulaşır. Burada fononlar moleküllerin titreşimlerini birinden diğerine aktararak ısının iletiimini sağlar.
    Mehmet Ali 17 Nisan 2016
    Işık, enerji taşır. Aksini söylemedim zaten.
    Cengiz 19 Nisan 2016