Evren'in kanunlarını matematik mi belirler fizik mi? Yoksa matematik ve fizik evreni anlama çabası içinde mi ortaya çıkmıştır?

Esma Ünal 10 Nisan 2016
    Bana göre kimya, biyoloji,bilgisayar bilimi... gibi aklımıza gelecek bütün her şey fizikten meydana gelmiştir sicimler gibi ve bunları açıklamamızı sağlayan evrensel dil de matematiktir.Bütün her şey fizikten oluştuysa matematikte fizikten oluşmuş olmalı diyebilirsiniz ama matematik bizim etrafımızda olan her şeyi anlamamıza yarayan bir dildir belkide bizim yarattığımız bir dildir belkide bir yaratıcı varsa onun dilidir. Sorunuza vereceğim cevabı kaçamak olarak düşünebilirsiniz ama düşünmeyin çünkü değil. Evrenin kanunlarını matematiği esas alan fizik belirler. :)
    uzay 10 Nisan 2016
    aslında matematik fiziğin bir parçası ve onu açıklıyormuş gibi gözükse de hakikat biraz daha farklıdır... fizikte madde ışık ve kuvvetler esastır... bunları açıklamak için matematik kullanılır... fakat matematiğin temelleri pozitif bilimler ortaya çıkmadan çok daha önce atılmıştır... evreni anlamaktan daha çok insanın var olan evrene hakim olabilmesi için algının geliştirdiği mantıktır tahminimce... mesela hayvancılıkla geçinen bir kavmin sürüye hakim olabilmesi yani sahiplenebilmesi ve eksilme olup olmadığını bilebilmesi için birimlendirmesine yani gelişmiş mantıkta sayma sistemini oluşturmasına gerek vardır... aynı zamanda şekillere hakim olabilmek içinde geometri geliştirilmiş ve sayısal birimlerle açıklanmıştır... dediğim gibi burada hakim olabilmek kavrayabilmek matematiğin öncelikli hedefiyken fizikte açıklamak neden sonuç ilişkisini kurabilmek esastır... bu 2 rasyonel düşünce birbiriyle harmanlanınca ortaya pozitif bilimler çıkmış ve fiziki tahminler yanılsa da matematik hiç bir zaman yanılmamış adeta bilimin ve fiziğin temelini oluşturmuştur... hala matematikten daha geçerli bir mantık veya düşünce biçimi oluşturulamamıştır...
    Doğukan Şimşek 10 Nisan 2016
    soru aslında yanlış sorulmuş. evrenin kanunlarını fizik veya metamatik değil, evrenin kanunları fiziği , matematiği ya da başka herhangi bir şeyi belirler.
    Nazif Kargın 11 Nisan 2016
    her bilim dalı evreni anlamaya çalışır. fakat fizik diğer bilimlerden daha detaylı inceler
    Nes Demir 11 Nisan 2016
    Matematik ve fiziğin bu alandaki ilişkisini şuna benzetebiliriz. Fizik bir Romandır Matematik ise o romanı okuduğun dilidir (Türkçe gibi)
    yusuf 11 Nisan 2016
    Fiziği bir ülkeye benzetecek olursak matematikte o ülkede konuşulan dildir
    Alihan Özdemir 12 Nisan 2016
    Fizik gerçektir, evren fizik yasaları ile işler. Fiziği açıklayabilen şey de Matematiktir. Mesela eşit kollu bir terazinin bir kefesine 1 kilogram diğer kefesine 1,5 kilogram ağırlığında aynı hacimde birer nesne koyduğunuzda 1,5 kilogram ağırlığın olduğu tarafın aşağı basmasının, diğer tarafı kaldırmasının sebebi fiziktir. Ancak terazinin hangi kefesinin aşağı basacağını fizik belirlese de bunu anlamlandırabilmek ancak Matematik ile mümkün olur. Kısaca fizik kanunları işi yapar, bizim anlayabilmemiz için Matematik gerekir.
    Mustafa Okat 12 Nisan 2016