• +2

madde enerjiye dönüşür bu tamam . peki enerji maddeye dönüşür mü ? akabinde cevabınıza göre bir sorumda daha olacak

Yasin İlhan 08 Nisan 2016

enerji maddeye dönüşür zira düşünceme göre elementler uzay yapısının birer ürünü gibi duruyor .
    ( bu düşünce bilimsel kaynaklardan değil kendi fikrimdir dikkate almayabilirsiniz)
    Ali Yıldırım 08 Nisan 2016
  • +1
    Dönüşür, lakin bu şu an yapabileceğimiz bir teknoloji değil
    Nes Demir 08 Nisan 2016
    benim fikrime göre örnek vereceğim gezegenlerin oluşumu, yanlışta olabilir
    Nes Demir 08 Nisan 2016
    peki madde mi daha düzenlidir yoksa enerji halimi daha düzenlidir ?
    Yasin İlhan 08 Nisan 2016
    enerji çünkü enerji olmazsa madde hareket etmez
    Nes Demir 08 Nisan 2016
    ozaman bu enrtopi yasasına aykırı olmuş oluyor
    bunlar benim fikirlerim
    bunlar benim fikirlerim
    teşekkür ederim
    Yasin İlhan 08 Nisan 2016
    Bildiğim kadarıyla büyük patlamadan sonra enerjiden maddeye dönüşüm hiç tekrarlanmamış.
    Yıldızların merkezinde bile maddeden, madde oluşurken enerji açığa çıkıyor ama tam tersi yok.

Bu durumda ilk oluşan madde (yoğunlaşan enerji) için özel şartların gerektiğini düşünebiliriz.
    Keza çarpıştırıcılarda bile büyük momentumlarla çarpıştırılan parçacıklardan, "kalıcı ve sürekli" bir madde oluşumu yok.
    Oluşan çok büyük parçacıklarda hemen dağılıyor.
    Bunun anlamı, evrenimizdeki bazı sabitlerin enerjiden maddeye dönüşümde kısıtlamalar getirdiğidir.
    Enerjiden oluşan maddenin kalıcılığı olmadığı sürece, ona madde denmesinin hatalı olduğunu düşünüyorum.
    Oluşan sadece bir kütle ki; madde dışında da kütleli nesneler vardır. (Karadelikler gibi, ya da ivme sonucu yüklenen momentumdaki kütle)

BUNDAN SONRASI BİR "BENCE"dir.
    Benim çıkardığım ana sonuç, büyük patlama sırasında enerji üzerine uygulanan basınç ve kuvvetler, enerjinin uzamsal boyutlarda titreşebilmesine olanak tanıdı. Bu ona 3 boyutlu bir hacim kazandırdı. (Kütle konusuna girmiyorum)

Ancak bu durumun korunması için sürekliliği olan bir dış kuvvetin etkisi gerekli diye düşünüyorum. Çünkü bir parçacığın bozunması için milyarlarca yıl gerektiği düşünülse de-hesaplansa da, durumunu korumak için sürekli enerji harcayan makro sistemlere karşılık, mikro sistemlerin içsel sonsuz bir enerjiye sahip olduğunu düşünmek bir tezat oluşturuyor.

Bana göre düzenli ve sürekli sabit bir frekansta evreni dalgalandıran bir titreşim-dalga sürekliliği bu durumu sağlayacaktır.
    Bu dalganın frekansı ile uyumlu olmayan yapay parçacıklarda dağılacaktır.

Ancak dalga deyince, bizler tek yönlü ve doğrultulu dalgayı canlandırabiliyoruz gözümüzde. Oysa bu tür bir dalga, bu durumu sağlayamaz. Dalganın farklı yönlerden gelmesi lazım ki, enerji bu dalga ile karşılaştığında bir tepki olarak toplansın, duruş (spin) alsın.
    Aslında dalgalarda enerji olduğu için, üstelik evrenin enerji dokusu (arka plan ışıma gibi) bir ortamda, enerji aktardığı için durum tuhaf. Bunu farklı enerji yoğunluğuna sahip olmayla çözülebilirmiş gibi düşünüyorum.

Sonuç olarak; x doğrultusundan gelen dalga enerji yoğunluğuna çarpıyor. Farklı yoğunluktan ve uygulaman kuvvetten dolayı etkileşim sonucu, bu enerji yoğunluğu bir duruş sergiliyor. Buna spin diyorum. (Blogtaki konuda daha açtım bunu) Bu durumda iken y doğrultusundan gelen ve çarpan dalga, biçim almış enerjiye biraz daha etkiliyor. Yeni bir spin ve yoğunluk kazanıyor. Bir bakıma bir parçacık temeli oluyor. Belki bir sicim. Sonra z doğrultusundan gelen 3ncü dalga ile enerji yoğunluğunun tüm içsel değerleri gene değişiyor. Bu üç boyut üzerinde titreşiyor. İlk parçacıklara belki kuarkları oluşturuyor.
    Bundan sonrası daha kolay ama uzun...(Zaman, evrenin genişlemesi, vs. de işe giriyor çünkü)

Bu dalgaların frekansına ve çalışma şekline uygun olmayan (laboratuarlardaki parçacıklar gibi) büyük parçacıklarda, bu dalgalar tarafından dövülüp dağıtılıyor.

Enerji yoğunlaştırılırsa enerji maddeye dönüşür.Çünkü zaten madde enerjinin yoğunlaşmış halidir.
    Mr.Physics 08 Nisan 2016
    Dönüşme diye tabir etsekte aslında tam olarak öyle bir dönüşme olmuyor. Atoma kütlesini veren çekirdekte bulunan proton ve nötronlar kuarklardan meydana geliyor ve kuarklar sadece çekirdeğin %1-2 sini oluşturuyor. geri kalan %98'i ise quarkları bir arada tutmaya yarayan enerjidir. Tabii kuarkların içine baktığımızda ne göreceğimizi henüz bilemiyoruz.

Soruya gelirsek; evet enerji kütle haline gelebilir. Büyük patlama sonucunda olan da tam olarak budur. Büyük patlama muazzam bir enerji patlamasıdır. Parçacıklar ise bu enerjinin kütle haline gelmesiyle ortaya çıktılar. Yani bizi oluşturan atomlar, büyük patlama sonrasında yoğunlaşan enerji paketleridir aslında.
    Mehmet Ali 09 Nisan 2016
    Çok uzağa gitmeye gerek yok. Enerjiden madde oluşumu mümkün bir şeydir. Örneğin; iki foton çarpışmasından bir elektron-pozitron çifti yaratabilirsiniz.
    Cengiz 10 Nisan 2016
    Peki ben bir şey sormak istiyorum, mesela petrol enerjiden madde oluşması mıdır? Yoksa enerjinin maddeye depolanması mıdır? Sonuçta bir damacana (Yaklaşık 20 litre diyelim) gibi kucakta taşınabilecek kadar az bir "sıvı" ile 1-1,5 tonluk bir kütleyi 400-500 kilometre gibi mesafelere götürebiliyoruz.
    Ve takdir edersiniz ki petrolün oluşması için çok yüksek basınç ve çok uzun zaman lazım. Bu basınç ve ısı sonuçta petrolün enerjisini veren şey.
    Mustafa Okat 10 Nisan 2016
  • +1
    Petrolden elde edilen enerji, yanma olarak tabir edilen kimyasal reaksiyon sonucu meydana gelir. Yani nükleer bir tepkime değil, kimyasal bir tepkimedir. Kimyasal tepkimelerde atom çekirdeğinde bir değişiklik olmaz. Atomların birleşerek molekülleri oluşturduğu bağlar arasında değişiklikler söz konusu olur. Petrolü oluşturan moleküller oksijenle tepkimeye girerek farklı bir molekül oluştur ve bu sırada bir miktar enerji ortaya çıkar. Yani petrol yok olmaz. Oksijenle tepkimeye girmesi sonucunda kimyasal bağlarında sakladığı enerji açığa çıkartarak gaza dönüşür. Bu tarz kimyasal tepkimeler sonucu ortaya çıkan kuvvet, 4 temel kuvvetten biri olan elektromanyetik kuvvet sonucudur. "Kütlenin enerjiye dönüşmesi" şeklinde tabir ettiğimiz olay ise nükleer kuvvetlerin sonucudur. Kütlenin enerjiye dönüşmesi sırasında atom çekirdeğinde değişiklik olmaktadır ve bunun sonucunda atom kütlesi değişir. Örneğin güneşte oluşan nükleer tepkimeler sonucunda güneşin kütlesi devamlı olarak azalmaktadır.
    Eğer 20 litrelik petrolün kütlesini enerjiye çevirebilseydik, tüm dünyanın bir kaç yıllık enerjisini karşılayabilirdik.
    Mehmet Ali 10 Nisan 2016