dalga parçacık ikililiği nedir ve kuantum fiziği ile ilgisi nedir?

hüseyin can 02 Nisan 2016
    Dalga parçacık ikililiği zaten kuantum fiziğinin konusudur. Fotonlar, elektronlar, protonlar nötronlar, kısaca atomu oluşturan tüm parçacıklar, atomun kendisi ve belli boyuta kadar moleküller dalga parçacık ikililiği gösterirler. Yani hem parçacık hem de dalgadırlar. Dalga dediğimiz şey aslında olasılık dalgasıdır. Olasılık dalgası, gözlemlendiği anda parçacığın nerelerde bulunması ihtimali olduğunu belirtir. Yani bir parçacığı bir dedektörle gözlemlemediğimiz zamanlarda parçacığın bulunma ihtimali olduğu yerleri dalga fonksiyonu hesaplamalarına göre bulabiliriz. Parçacığı gözlemlediğimiz anda dalga fonksiyonu çöker.

Parçacıkların dalga-parçacık ikililiği özelliğini en iyi ve en basit şekilde açıklayan deney çift yarık deneyidir. Bu deney fizik dünyasının belkide en gizemli deneyidir ve şimdiye kadar net bir açıklama getirilememiştir. Aşağıdaki linkte konuyla ilgili bir animasyon var. Tercümesi çok iyi olmasa da izlemenizi tavsiye ederim. https://www.youtube.com/watch?v=q3H7wR_IR3w
    Mehmet Ali 03 Nisan 2016
    Olasılık dalga fonksiyonunu, parçacığın bi nevi sıvılaşması şeklinde bakabilirsin. Çift yarık deneyinde kendiyle girişim yapabilecek ölçüde hem de.
    Görkem Seven 05 Nisan 2016