Göreliliğe göre ışık hızında biyolojik süreçlerimiz nasıl yavaşlıyor?biyolojik süreç yavaşlarsa insan vücudu bozulmaz mı?

ozan konar 27 Mart 2016
    necmi bey biyolojik süreçlere yönelik göreliliğin çıkmazlarını kimse söylemiyor bunlar incelenmeli.
    ozan konar 05 Nisan 2016
    Bu soruya göre öncelikle zamanın ne olduğu, nasıl olduğu ve ne şartlar altında oluştuğu göze alınmalıdır..
    Mehmet Koca 05 Nisan 2016
    Mehmet Koca 05 Nisan 2016
    Işık hızına çok yaklaşsan da bunu algılayamazsınız zaten. Algılamanızın tek yolu, dışınızdaki evrene bakıp onların normalden hızlı hareket ettiğini görmenizdir.

Bütün biyolojik işlevleriniz eş zamanlı olarak yavaşlayıp hızlandığından size bir zararınız olmaz. Zira dışarıdaki bir gözlemciye göre bir hücreniz 10m miktarda enerji üretip 10m lik besin alacaktır. Işık hızına çok yaklaştığınızda bu değerler diyelim ki 5m ye 5m şeklinde düşecek fakat yine de birbirine yetecektir. Saygılarımla
    Görkem Seven 05 Nisan 2016
    Zaman yavaşlaması gözlemciye göre oluyor. Hemde karşılıklı olarak. Yani siz ışık hızıyla dünyayı terkettiniz diyelim ben sizin saatinizin yavaşladığını ölçüyorum aynı şekilde sizde benim saatimin yavaşladığını ölçüyorsunuz. Fakat ikimizde kendi saatlerimizin doğru çalıştığını görüyoruz. Dolayısıyla herkes kendine bakarsa bir sorun olmuyor.
    oktay eldem 06 Nisan 2016