bildiğimiz parçacıklar 3 boyutlu olduğu için daha yüksek boyutlarda var olamıyolarsa , graviton 3.boyutta kütleçekimini taşırken daha yüksek boyutlarda kütleçekimi nasıl iletilir ?

Yiğit Ertan 24 Mart 2016
    Temel parçacıkların özellikleri boyuta göre değişmiyor.Temel parçacıkların birleşerek oluşturdukları yeni parçacıklar farklı boyutları oluşturuyor.Graviton=Kütle çekimi ileten parça.Diye tanımlıyoruz fakat graviton kütle çekimi iletmemeye başlarsa bu artık graviton değil yeni bir parçacık olmuştur.Aksi halde her parçacığın birden fazla tanımı olur.Boyut kavramına gelince temelde 3 boyut sabittir.Fakat farklı teorileri desteklemek için ortaya 20 den fazla boyut çıkabiliyor.Mesela insan gözü 650 nm sınırında bu demek değil ki evren 650 nm ile titriyor.2000 nm civarı olan bir şeyi görmüyoruz bunu anlatmak içinde bu şey üç boyutun üstünde diyoruz.Farkeden tek şey frekans aralığı.
    Özgür Özen 27 Mart 2016
    Temel parçacıkların özellikleri boyuta göre değişmiyor.Temel parçacıkların birleşerek oluşturdukları yeni parçacıklar farklı boyutları oluşturuyor.Graviton=Kütle çekimi ileten parça.Diye tanımlıyoruz fakat graviton kütle çekimi iletmemeye başlarsa bu artık graviton değil yeni bir parçacık olmuştur.Aksi halde her parçacığın birden fazla tanımı olur.Boyut kavramına gelince temelde 3 boyut sabittir.Fakat farklı teorileri desteklemek için ortaya 20 den fazla boyut çıkabiliyor.Mesela insan gözü 750 nm sınırında bu demek değil ki evrendeki her şey 750 nm ile titriyor.2000 nm civarı olan bir şeyi görmüyoruz bunu anlatmak içinde bu şey üç boyutun üstünde diyoruz.Farkeden tek şey frekans aralığı.
    Özgür Özen 27 Mart 2016
    arkadaşın sorduğu soru sanırım kütleçekimin neden boyutları aşıp diğer kuvvetlerin 3 boyutta sınırlandırılmış olması. bunun sicim kuramına göre açıklaması diğer kuvvetleri taşıyıcı parçacıkların elektromanyetik kuvveti taşıyan fotonlar, kütleçekimi taşıyan şimdilik sadece teorik olan gravitonlar, şiddetli nükleer kuvveti taşıyan gluonlar ve zayıf nükleer kuvveti taşıyan w,z parçacıklarından gravitonlar hariç diğer kuvvetleri taşıyan parçacıkların açık sicimlerden yapılmış olup bizim 3 uzaysal boyutlu evrenimizi yani 3-Zar ımızı aşamayıp gravitonlar gibi kapalı sicimlerin boyutları aşan bir yapıya sahip olması ve birbirleriyle etkileşip boyut sınırı tanımadan kütleçekimi boyutlararasın da iletmesidir. D-zarların açık sicimlere izin vermeyip kapalı sicimlere boyutlararası geçiş izni vermesinin nedeni 8 ay önce okuduğum bir kitapta anlatılana göre D-zarların açık sicimlerin uçlarını zarların yüzeylerine bağlamaya eğilimli oldukları ve kapalı sicimlerin bağlanacak uçları olmadığı için boyutlararası kütleçekimi iletmesidir.
    uzay 28 Mart 2016