• +1

Evrenimiz big bang teorisi hariç nasıl bir şekilde oluşmuştur teorisi olan var mı BENİM teorim bu işin içine kara delikler de dahil ?

Mehmet Bayır 12 Mart 2016
  • +1
    zaten sizin teorinize göre de big bang olmalıdır... karadelik tekilliğe çökerek yeni bir big bang oluşturur ve yavru evren oluşmuş olur... sanırım teoriniz bu şekilde işliyor... bu teorinin geçerliliğini koruyarak ve içine evrim kuramını katarak biraz daha geliştirelim... biliyorsunuz fizikte belirli sabitler var... ve evrenimiz inanılmaz derecedeki hassas ayarlı bu sabitlerde inanılmaz derecede küçük oynamalar yapsanız bile bildiğimiz anlamda madde oluşmayacak hatta atom bile oluşmadan bir quark yığını halinde evren dağılıp gidecektir veya bir karadelik içine çökecektir... bu durumda evrenin bu hassas ayarı yakalayabilmesi için ya bir tanrıya ihtiyaç vardır veya art arda zilyonlarca kez big bangi ve büyük çökelmeyi yapan ve her oluşumunda farklı sabitlere ulaşan ve bu sabitler içerisinde bizim evrenimizin içinde bulunduğu sistemi yakalayan bir patlamalar bütününe ihtiyacımız vardır... belki içinde bulunduğumuz evren içine çökerek tekrar bir big bang oluşturacak ve yaşam olanağının daha yüksek olduğu yeni bir evren oluşturacaktır... bu evrende bizim evrenimize göre daha çok yaşam ve zeki hayat var olacak belki de evren yaşamın oluşması için yeni bir sabite evrilecektir... bu benim teorim değil biraz fantastik bir düşünce ama mantığıma oturuyor...
    Doğukan Şimşek 12 Mart 2016
    Bu konuda bir varsayımda bulundum. Mevcut fiziğe aykırı ve üstelik savlarımın önemli bir kısmının dayanaklarını da ortaya kaoyacak bilgim yok. Ama yazmak istediğim konu bu değil.

Şunu düşünüyorum. Bir çok kişi evrendeki mğkemmel uyum ve dengeden bahsediyor. Bir özellik, nitelik olmasa geri kalan her şeyin de olumsuz etkileneceğini... Bunun da ucu farklı bir tartışma platformuna çıkıyor sonra.

O platforma girmeden, fizik çerçevesinde diyorum ki, bütün sistemler kaotik bir yapıdadır. Her sistem ve onun altındaki her alt sistem; kendi içinde ve dışında sürekli olarak hep bu mükemmel denge üzerindedir. Bu aynı zamanda kuantumun da temelidir.
    Bir sistem bir çok değişken ile süreklilik kazandığında, iç veya dış etkilere karşı cevap verebilmek ve sistemin dengesini koruyabilmek için sürekli, kaosla/düzen arasında dengededir.
    Bu dengeye ulaştığında da "diğer tüm olasılıklar çöker".

Bu yüzden eğer evrenimizde, bazı değerler farklı olsaydı, diğer bazı değerler, sabitler, hatta belki tümü (benzer olanlar sadece rastlantı olurdu o zaman) farklı olurdu.

Örneğin ışık hızı biraz daha yavaş olsaydı, bildiğimiz evrene ait tüm yapı çökerdi ama bilmediğimiz başka bir evren, farklı sabitlerle yine denge de olurdu. Bizim için hayat hakkı olmayan bu evren de başka zeki canlılar olurdu... Onlarda kendi evrenleri için aynı şeyi söylerdi.

Bizim evrenimizde bir sabitin değişmesi, tüm sistemi yeni bir denge noktasına götürdüğü için "bizim için kabul edilemez."
    Bu konuda bir varsayımda bulundum. Mevcut fiziğe aykırı ve üstelik savlarımın önemli bir kısmının dayanaklarını da ortaya koyacak kadar teknik bilgim yok. Ama yazmak istediğim konu bu değil.

Şunu düşünüyorum. Bir çok kişi evrendeki mükemmel uyum ve dengeden bahsediyor. Bir özellik, nitelik olmasa geri kalan her şeyin de olumsuz etkileneceğini... Bunun da ucu farklı bir tartışma platformuna çıkıyor sonra.

Bu dengeye ulaştığında da "diğer tüm olasılıklar çöker".

Benimde söyle bir teorim var suan da kara madde ve kara enerji üzerinde çalışmalar yapılıyor ve kabaca evrenin yüzde 95'i karanlık enerji ve maddeden oluşuyor şu anda ve evrenin genişlediği söyleniliyor bu genişleme neyin genişlemesi karanlık maddenin mi ? ikincisi eğer bir varsayım yaparsam big bang patladığında her şey yüzde yüz aydınlıktıda aradan 13.7 milyar yıl geçtikten sonra mı evrenin yüzde 95 karanlık madde ve karanlık enerjiye dönüştü yani bu bir süreçmi ve de bir döngü olablirmi limit yüzde 100 karanlık madde ile kaplandığında yeni bir big bang oluşabilir mi?
    Gürkan Esat 13 Mart 2016
    Üzerinde düşünmek ve bilimsel verilere bakmak lazım.
    Bence, tek sorun var. Tüm bu karanlık madde tekrar tekillik düzeyine nasıl sıkıştırılacak?
    nasıl geliştirebiliriz (Doğukan şimşek)
    Mehmet Bayır 14 Mart 2016
    Bence evren büyük cisim kabul edin ve başka bi evren çarpışmasıyla oluşmuş olabilir..
    Yıldıray Kayalan 14 Mart 2016
    Bence evrenler mega büyük cisimlerin birbiriyle çarpışması sonunda oluşmuştur ve bu çarpışmalar devam etmekte.Madde oluşması ise yani büyük cisimlerin burdada ilahi bi güç yatıyor.
    Yıldıray Kayalan 14 Mart 2016